72 שעות לאחר רצח רבאב אבו סיאם, המורה בת ה-33 והאם לשלוש בנות שהוגדרה כבעלת סיכון ממשי לחייה, לאחר שנורתה בחצר בית הוריה בעיר, נראה כי בתחנת המשטרה בלוד הפנימו את המסקנות וכבר אתמול העבירו השוטרים של לוד לתחנת המשטרה את תושבת העיר אשר נמצאת בסכנת חיים ומסרבת לעבור למקלט הגנה.

חוקרי המשטרה בלוד ומרחב שפלה פתחו בחקירה מיד כשעלה חשש שמתבצע מעקב אחר האישה בעקבות אירוע ירי לעבר בית משפחתה. 

לאור החשש הכבד לחייה מחד וסירובה לעבור למקלט הגנה מאידך, ובתום הערכת מצב שנעשתה על ידי פיקוד מרחב שפלה והתחנה, הוחלט להביאה לאחת מתחנות המשטרה במרחב על מנת להגן על חייה, וזאת במקביל לחקירה מאומצת המתנהלת במרחב על מנת לעצור חשוד במעשה. 

היום אימץ בית משפט השלום בראשון לציון את בקשת המשטרה והורה לשלוח את האישה למקלט מוגן לנשים מוכות, וזאת עד ליום שלישי הקרוב ובעקבות הודעת המשטרה כאמור, ממנה עולים חשש כבד ומסוכנות גבוהה לחייה של האישה.

פרקליטה של האישה ביקש לעכב את ההחלטה עד מחר בבוקר, עת יגיש ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בעקבות סירובה המוחלט של האישה להיכנס למקלט לנשים מוכות.

בדיון שהתקיים בבית המשפט טענה המשטרה כי רק לפני יומיים בוצע ירי לעבר בית משפחתה וכי מעבר לכך "יש לנו מידע וחשש שהאישה נמצאת תחת מעקב וקיימת סכנה מוחשית לחייה".

בית המשפט בחן את הטענה ושמע את האישה המסרבת להיכנס למקלט לא לבדה ולא ביחד עם ילדיה, וזאת חרף רשויות הרווחה ושיח עם גורמים במגזר הערבי שתומכים בבקשת המשטרה, אולם גם הם נהדפו על ידי האישה.

כאמור, בית המשפט הנחה לשלוח את האישה למקלט לנשים מוכות, אולם עיכב את הביצוע עד ליום ראשון, עת יוגש הערעור בבקשה.