בראיונותיו של סגן ראש מח"ש הפורש, משה סעדה, ב'חדשות 12', הפנה אצבע מאשימה בין היתר כלפי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. בשישי האחרון, השיב ניצן בכלי התקשורת לטענותיו של סעדה, וטען כי: "לא בחרתי במשה סעדה לראשות מח"ש - והוא נשבע לנקום". 

בתגובה לדבריו של ניצן, כתב סעדה: "לכל שבת יש מוצאי שבת. בימים הקרובים אחשוף שקר אחר שקר מתגובתם הכתובה ומהראיונות של מר ניצן ואפריך אותם אחד אחד. אעלה את כל המסמכים שברשותי ואציג ראיות. יהיה מעניין... מבטיח באופן חד ערכי כדרכי".

דייק בעובדות? האמת מאחורי הריאיון של משה סעדה | בן כספית

האם חקירות טויחו כדי לא לפגוע בתיקי נתניהו? סגן ראש מח"ש הפורש חושף

הבוקר (ראשון), שוחח ניצן עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm והתייחס לדברים: "השקר הכי טוב זה שקר שיש בו גרעין של אמת. הצופים צריכים לדעת שזה לא אדם שהכל היה תקין ואז הוא פרש, אלא זה אדם שפוטר לאחר הליך ארוך מאוד. אדון סעדה שכח לספר שמי שהורה לחקור את רות דוד ולעצור אותו היה אני. חצי אמת יותר גרועה משקר". 

"אני בחיים לא שמעתי, לא במח"ש ולא בשום יחידה אחרת שכשעציר מתעלף, אומרים לשופטים – 'הוא סתם עושה את עצמו'. הסיפור הזה הרי בא כדי להראות איזו הנחה אני עשיתי לרות דוד בגלל שהיא הייתה פרקליטת מחוז חמש שנים לפני כן. רק שאדון סעדה שכח לספר כי מי שהורה לחקור ולעצור את רות דוד, הייתי אני", טען.

לדבריו, "מאוד מעריך את זה שכל תומכי נתניהו כל כך דואגים לפגיעה שלטענתם נגרמה לניר חפץ, ובוודאי שיש לו זכויות. סעדה סיפר סיפור ששוטר בכיר קיבל טלפון ישר מחדר החקירות בזמן אמת, 'נעשות פה עבירות פליליות נגד ראש ממשלה', ומיד השוטר הלך למנהלת מח"ש והיא סירבה, למה? כי שומרים על נתניהו. אבל זה כל כך קל להראות שזה שקר, בגלל שניר חפץ נחקר כחשוד עד 5 במרץ 2018, וקרן בר מנחם המנהלת נכנסה חודשיים אחר כך". 

"ש כאן שלל דברים שאין ביניהם כמובן שום קשר אחד לשני", המשיך ניצן ואמר כי, "מנדלבליט בשיחה פרטית עם אפי נוה חברו, אמר לו שהוא כועס כי אני לא מקבל איזושהי שהוא רצה. היועמ"ש רצה שאני אקבל החלטה לסגור תיק שלו מחוסר אשמה. כשהשיחה הזאת הודלפה, מנדלבליט צלצל אלי ואמר לי, 'אני הייתי עצבני, דיברתי בחמת זעם'. היה לו עניין אישי תלוי ועומד. אנשים אומרים בשיחות דברים קשים ומקללים ומגדפים". 

שי ניצן, אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
שי ניצן, אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

"איזה עניין היה לי לנצל את הכוח שלי נגד מנדלבליט שבאותה תקופה עבד איתי יום יום? הוא רצה שאני אסגור לו את התיק מחוסר אשמה, אני לא רציתי לקבל החלטה כזאת. הפרשנות היא שרציתי לשלוט בו בתיקי נתניהו, מה זה לשלוט בו? לא היה לי שום מנוף עליו, ובדיוק בגלל זה דרך אגב סירבתי להחליט בעניין שלו. הוא פנה אלי וביקש שאני אקבל החלטה לגביו, ואני התלבטתי, ובסופו של דבר החלטתי שכדי להימנע מניגוד עניינים, אני לא מקבל החלטה. זה נקרא שהיה לי מנוף לשלוט בו?".

כמו כן, התייחס לביקורת נגדו ואמר כי "כל אדם שעובד בתפקיד כל כך בכיר ושיש בו שליטה על תיקים שונים ועל אלפי אנשים, צובר לו אויבים. אין שאלה שאדם בתפקיד כזה רוכש לו אויבים. עכשיו, חלקם אלה אנשים בעלי כוח והשפעה. עיקר ההתקפות נגדי באו מצד רה"מ לשעבר נתניהו ואנשיו שהם שרים וחברי כנסת, והתקשורת כל יום נותנת להם מיקרופונים. כנראה כל מי שהיה פרקליט מדינה בתקופה שבה מגישים כתב אישום נגד ראש ממשלה, גורלו נגזר להתקפות איומות לאורך שנים, אבל זה לא תמיד היה כך, כי גם אולמרט הגשתי נגדו לפחות ערעור"

"לא הכרתי את פרשת הסרסור בסוהרות בזמנו"

בהמשך התייחס ניצן לפרשת הסרסור בסוהרות, ואמר: "שאלו אותי על זה באיזה ריאיון אחר, אמרתי להם, 'אני לא הכרתי את התיק הזה בזמנו, אמרו לי, 'איך זה יכול להיות?' במוצ"ש בדקתי את העניין עם מי שהיה המשנה שלי והוא אמר לי, 'נכון, אני לא חשבתי שזה תיק שמצריך לעדכן'. הטענות אז היו הרבה פחות חמורות מאשר הטענות היום ולכן הוא אישר את סגירת התיק. מעבר לזה, אני מציע שכל שאלה תפנו לפרקליטות. אם הטענות כפי שפורסמו עכשיו הן נכונות, זה פשוט מזעזע ברמות ואני חושב שצריך להפוך אבן על אבן". 

כלא גלבוע (צילום: רויטרס)

"יש אלפי תיקים. הייתה לי עבודה שאני לא יכול לעקוב אחרי כל תיק ותיק. אני מניח שכשיש עניין שצריך פרקליט מדינה, מביאים את זה לפרקליט המדינה. אני לא יודע מה היה בתיק הזה. אני לא יודע מה היו הטענות אז. אני הבנתי שלא מצאו לנכון לעדכן אותי. אני לא יודע מה יש בתיק ואני לא רוצה לדבר על דבר שאני לא יודע. יכול להיות שפרקליט המדינה הנוכחי צריך לעשות בדיקה ולבדוק את השאלה האם היה צריך לעדכן את פרקליט המדינה. לפעמים מוציאים צו איסור פרסום על פרשות מאוד מאוד חמורות, אם חושבים שהצו יסייע לחקור את התיק", טען.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103