קואליציה של 14 ארגונים ומומחים מתחומי הבריאות, הסביבה וההגנה על בעלי חיים הגישה ביום חמישי האחרון עתירה לבג"ץ נגד שר האוצר אביגדור ליברמן ונגד משרד החקלאות, בדרישה לביטול הצו המחיל פטור קבוע ממכס על יבוא בשר בקר ופטור ממכס על יבוא בשר מעובד.
לעתירה צורפו כמשיבים גם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, המתנגדים לצו שהוציא שר האוצר. 

לטענת העותרים, הצו שפורסם לפני כחודש וחצי צפוי להעלות את היקף צריכת בשר הבקר והבשר המעובד בישראל, שהוא מהגבוהים בעולם (מקום רביעי ב־OECD) - צריכה שחורגת משמעותית מהמלצות התזונה של משרד הבריאות, ובניגוד לעמדתם הנחרצת בנושא של גורמי המקצוע במשרדי הבריאות והגנת הסביבה. 

בין העותרים פרופ' נדב דוידוביץ', פרופ' עדי וולפסון, גרינפיס ישראל, הפורום הישראלי לתזונה בת־קיימה, הורים למען האקלים ועוד. 
הצו הוא צעד ראשון למימוש הסכם של האוצר עם משרד החקלאות לבקשת ארגון מגדלי הבקר, שבמסגרתו יינתנו הטבות של מאות מיליוני שקלים למגדלי בקר ולקידום צריכת בשר בקר. 

בשר מעובד סווג על ידי ארגון הבריאות העולמי כגורם ודאי לסרטן, באותה רמת ודאות לסיכון עם חומרים כגון טבק ואסבסט, ומשרד הבריאות ממליץ שלא לצרוך ממנו יותר מ־300 גרם בשבוע. בשר בקר נקשר אף הוא במחלות סרטן, לב וכלי דם, סוכרת, שבץ ועוד. תעשיית המזון מן החי, ובפרט גידול פרות ועגלים לאכילה, אחראית על פי ההערכות השמרניות ביותר לפליטה של כ־14.5% מסך פליטות גזי החממה בעולם.