הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

מה שהתחיל בפרשת סחר בסם בין קטינים, הסתיים בשחרורו של החשוד המרכזי, בן 18 מאזור השפלה, לאחר שהסנגור עו"ד חיים אומסי, עמד על שני דברים עיקריים שהיו פסולים בעיניו בהתנהלות החקירה, הראשון - שהחדירה לטלפון הנייד בוצעה בטרם ניתן צו בית המשפט, והשני-שהמשטרה לא אפשרה מתן היוועצות עם עורך דין באופן דיסקרטי.

המדובר בצעיר כבן 18, אשר בחיפוש בביתו נמצא 45 גרם של סם מסוג מריחואנה ועוד ג'ויינט. השוטרים חקרו את הצעיר ושחררו אותו לביתו, אולם כעבור שבועיים טענו כי השיגו ראיות נוספות וכי המדובר בסחר בסמים ועצרו אותו שוב. במהלך הדיון בהארכת מעצרו טענה נציגת המשטרה כי התיק מתפרס על תקופה ארוכה וכי החשוד אמור להישאר במעצר ללא שחרור בתנאים מגבילים.

לפרטים נוספים אודות עו"ד חיים אומסי לחצו כאן

מנגד טען הסנגור עו"ד אומסי כי היח' החוקרת חדרה עוד בטרם היה לה צו בימ''ש לטלפון הנייד של החשוד, ותוך כדי איומים ,הטעיה, והתעלמות מהזכות לחיסיון מפני הפללה עצמית, כבר במהלך החיפוש ביצעה חדירה לנייד, בנוכחותם של עדים נוספים ובכך למעשה חדרה לראיה המרכזית בצורה פסולה, בצורה שהיא מקוממת עוד בטרם ניתן צו של בית משפט שהוצא רק יום למחרת. 

עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)
עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)

"כל התיק הזה מבוסס על עניין הטלפון הנייד שלו. החקירה התחילה והסתעפה מהטלפון הנייד. לפי 'הלכת בן חיים' בעליון ראיה שהושגה בצורה פסולה יינתן לה המשקל הראוי. לכן יש לכך חשיבות בנקודה קריטית זו כבר עתה ", אמר עו"ד אומסי שאף הוסיף כי המשטרה לא אפשרה למרשו לדבר עימו באופן דיסקרטי וכנהוג ,ומשום כך פרטיות השיחה וזכותו של החשוד נפגמו.

בסיכומו של דבר, לאחר טיעוני הסנגור הגיעה המשטרה עימו להסכמה לפיו החשוד ישוחרר למעצר בית ובערבויות מתאימות וביהמ''ש בראשון לציון נתן תוקף של החלטה להסכמות הצדדים.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).