המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) את בקשת ההסגרה בעניינו של שי אביטל לידי הרשויות ההולנדיות. ממשרד המשפטים נמסר כי בקשת ההסגרה מבוססת על בקשת המעצר הזמני ובמסגרתה מבקשת הפרקליטות להסגיר מהולנד לישראל את אביטל לצורך העמדתו לדין בגין עבירות מין בשתי מתלוננות. 

“ראיתי בחור שרוצה לחזור בתשובה”: איש העסקים שסייע לשי אביטל מדבר לראשונה

שי אביטל מגיב: "אם הייתי רוצה לברוח - הייתי טס למדינה ללא הסכם הסגרה עם ישראל"

המידע המודיעיני והמעצר בלב אמסטרדם: כך נתפס סוכן הדוגמניות שי אביטל  

כזכור, בחודש שעבר נעצר אביטל בלב אמסטרדם, במסגרת פעילות משותפת של חטיבת המודיעין ומשטרת הולנד.  אביטל יצא ממסעדה באזור ליידספליין, זוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה בהולנד - ונעצר לאחר זיהוי מלא. המשטרה זימנה כבר בחודש מרץ האחרון את אביטל, השוהה בחו"ל, להגיע ארצה לחקירה. נגד אביטל עומדות תלונות אודות 26 מקרים שבהם יוחס לו מנעד עבירות רחב בתחום עבירות המין, לרבות אונס וכלה במעשה מגונה.

גורם בכיר המעורה בפרטים טען כי התיק מעובה ומבוסס בתשתית הראייתית שלו. אם אביטל היה בארץ, לא מן הנמנע שכבר היינו חוקרים אותו מנעד העבירות הוא רחב בתחום עבירות המין, ובהחלט מדובר בתיק מבוסס מבחינת החקירה".

מעצרו של שי אביטל (צילום: באדיבות המשטרה)
מעצרו של שי אביטל (צילום: באדיבות המשטרה)

פרקליטו, עורך הדין ששי גז, התייחס למעצרו וטען ב-103FM כי "הוא היה כבר פעמיים בדרך למטוס, אני ליוויתי אותו, ואז הרצח אופי, הזיהום של החקירות, שכל רגע יוצא צוות טלוויזיה ואומר 'עכשיו זו התלונה ה־26', טבעי שהוא גם חשש וגם חיכה שהתמונה יותר תתבהר, אסף את ראיותיו ועוד לא אזר את כל האומץ הנדרש. הוא היה בדרך למטוס עם כרטיס טיסה אבל אז כשהוא חשב ושמע ברדיו ובטלוויזיה שעשרות תלונות הוגשו".

אני לא אגיד שאתם לא צודקים מבחינה רעיונית, אבל אני לא מציע לאף אחד להיות בנעליי אדם שכל רגע עוד תלונה קמה מנשים שהוא עשה להן רק טוב, הוא מחזיק ראיות נגד כל אישה ואישה ועובדה שהמשטרה עצמה לא מאמינה להם". לדבריו, הסיכוי להגיע לפשרה "לא נשקלת", אמר.