ארבעה חודשים אחרי הבחירות לראשות ההסתדרות החדשה עצרה אתמול (ראשון) יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה את מנהל הקמפיין של עופר עיני אחד המתמודדים, ומי שהפסיד באותן בחירות, בחשד להטרדה באמצעות מתקן בזק (טלפון), הפרעה לבחירות ושליחת מידע כוזב באמצעות מחשב. מעצרו של החשוד התאפשר אתמול בתום חקירה סמויה במהלכה נגבו עדויות ונחקרו מספר מעורבים שביססו את החשד כנגדו.

תחילתה של החקירה בתלונות שהצטברו ביחידת הסייבר של המשטרה אודות הודעות SMS שנשלחו במהלך חודש מאי האחרון, עת התקיימו בחירות להסתדרות החדשה, לכאורה ממטה הקמפיין של המתמודד עייני ואשר הגיעה אל מאות אלפי פעילים ומצביעים פוטנציאלים במטרה להונות ולפגוע לכאורה בהליך קמפיין הבחירות של המנצח בבחירות ארנון בר דוד

לשון ההודעה שנשלחה ממספרי טלפונים שונים: "משלם יקר, הוראת החיוב נקלטה בהצלחה, לא ביצעת התקשר (userdata)". להודעה זו צורפו מספרי הטלפון של מוקד הקמפיין השייכים למתמודד בר דוד, כביכול על מנת שיהיה ניתן לחזור בעקבות ההודעה. בשל אותה הודעה נכנסו שיחות רבות למטה הקמפיין של המתמודד בר דוד, ולמעשה יצרו עומסי שיחות שלא אפשרו לאנשי המטה לנהל את הקמפיין.

במשטרה מדגישים כי שיטת ההונאה הזו הביאה לכאורה להטרדה ולפגיעה בניהול הקמפיין במסגרת הבחירות, ואף גרמה לקריסתה של מערכת הטלפוניה.

אתמול כאמור, עם המעבר לחקירה גלויה, נעצר מנהל הקמפיין לחקירה בחשד להטרדה באמצעות מתקן בזק (טלפון), הפרעה לבחירות סע' 197 לחוק העונשין ושליחת מידע כוזב באמצעות מחשב. נבהיר כי מדובר בחשוד ששמו כבר נקשר בעבר לפרשיות שנחקרו במשטרה בעקבות ניהול מערכות בחירות לרשויות מקומיות.