הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

אנחנו לא יודעים מה יקרה מחר. למעשה אנחנו לא יודעים מה יקרה בעוד דקה ושעה. יש את התוכניות שלנו ויש את המציאות שמלמדת אותנו שוב ושוב שהכל נזיל ואין לנו שליטה על הכל. זה נוגע לבריאות שלנו, לעסקים שלנו, לחסכונות, לילדים, לחברים והמשפחה. הכל. אבל יש דרכים שבהן אנחנו יכולים לצמצם את חוסר הוודאות, להכניס קצת שליטה במקום שבו אנחנו מאבדים אותה וקוראים לזה ייפוי כוח מתמשך. 

כמעט כולנו מבוטחים בביטוח בריאות ולרבים מאיתנו יש ביטוחים משלימים: רפואיים, תאונות אישיות וכד'. מאותן סיבות שאנו דואגים לביטוחים השונים, מומלץ ורצוי שיהיה לנו יפוי כוח מתמשך. 

עורכת הדין חוה פלג קורן (צילום: יח''צ)
עורכת הדין חוה פלג קורן (צילום: יח''צ)

חלפו רק מספר שנים מאז הכניסה המדינה את הכלי של ייפוי כוח מתמשך וכבר נראה שהוא צובר תאוצה בקרב מי שמחפש עבור עצמו, ועבור הסובבים אותו קצת ודאות ושליטה - גם בעתיד כשכבר לא נוכל לקבל את ההחלטות שלנו. 

לפרטים נוספים אודות עו"ד משרד פלג ושות' לחצו כאן

הכלי של ייפוי כוח מתמשך מאפשר לכל אדם בגיר להגדיר מי יקבל עבורו את ההחלטות במצבים בהם הוא לא יוכל לעשות זאת. המסמך יכול לכלול הנחיות מדויקות עבור מיופה הכוח אך יכול גם לאפשר לו שיקול דעת עצמאי. 

מסמך של ייפוי כוח מתמשך יתייחס למספר נושאים: ענייניו האישיים של מייפה הכוח, כמו צרכיו היומיומיים ומקום מגוריו ויכול להתייחס גם להחלטות שיתקבלו בנוגע לענייניו הגופניים, הנפשיים והחברתיים. ייפוי הכוח יכול להתייחס לענייניו הבריאותיים של האדם וגם לנכסיו וכספיו. האדם יכול למנות מספר מיופיי כוח לנושאים השונים ויכול לייפות את כוחו של אדם אחד בלבד.

מי יכול להתמנות כמיופה כוח?
כדי למנות אדם למיופה כוח עליו להסכים לכך מראש. במידה ונבחרו מספר מיופי כוח ניתן לקבוע כי יפעלו במשותף או בנפרד, מה היקף הסמכויות של כל אחד מהם וכיצד יש לפעול במידה והם אינם מסכימים לגבי הכרעה מסוימת. ניתן גם להחליט על מינוי מיופה כוח חליפי למקרה שהמיופה הנבחר לא יוכל או לא ירצה לפעול. 

חשוב לזכור כי ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי שניתן לחתום עליו רק בפני עורך דין שהוסמך לעריכת ייפוי כוח מתמשך. על עורך הדין להסביר לממנה את משמעות המסמך והחתימה עליו.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).