הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

ביהמ"ש השלום ברמלה קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיע עו"ד חיים אומסי בעניינו של נאשם צעיר, כבן 21 וללא עבר פלילי, שעמד לדין על גניבה ממעסיקתו, רשת שופרסל. הסדר הטיעון המקל הושג בעקבות התעקשותו של הסנגור להצביע על קשיים ראייתיים ממשיים, וחרף רצונה של התביעה להשית במקרה זה עונש מאסר בפועל, נידון הנאשם לעונש מקל ביותר של 220 שעות של"צ וקנס בגובה 1,000 שקל בלבד. 

על פי כתב האישום שהוגש נגד הצעיר, המתעתד ללמוד רפואה, הוא עבד כמלקט סחורה בסניף סיטונאי של חברת שופרסל. הנאשם, כך נטען, סייע לאדם אחר שרכש סחורות מהרשת לגנוב סחורה בשווי של עשרות אלפי שקלים. על פי המתואר, הוא סייע לנאשם הנוסף להעמיס סחורה בגובה 18 אלף שקל ומשטח נוסף של קפה בשווי של כ-16 אלף שקל וקיבל בתמורה 1,000 שקל. הנאשם הנוסף עזב את שטח הסניף עם המשאית ובה הסחורה מבלי לשלם על כך, בידיעת הנאשם. 

עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)
עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)

כתב האישום ייחס לנאשם עבירה של גניבה בידי עובד, ממעבידו בצוותא חדא. מדובר בעבירה המוגדרת כאחת מהעבירות הפליליות החמורות ביותר במדרג עבירות הגניבה, שהעונש המקסימלי בגינה עומד על 7 שנות מאסר. אולם, על רקע כשלים משמעותיים בראיות בעניין חקירותיו ביחידה החוקרת, ותסקיר מבחן חיובי, שכנע הסנגור, עו"ד אומסי, את התביעה להגיע להסדר בעניינו של הנאשם לפיו יוטל קנס כספי וצו של"צ., שאותו אישר בית המשפט.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).