מחדל ההפריה ב״אסותא״ ראשון לציון: בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון דחה היום (שלישי) את בקשת המדינה למנות אפוטרופוס לעוברית שאמורה להיוולד בימים הקרובים.

אתמול התקבלו תוצאות בדיקת ההתאמה הגנטית, לפיהן ההורים שטענו כי ישנה סבירות גבוהה כי בני הזוג שטענו לקשר גנטי לעוברית - אינם הוריה הביולוגיים. 

לאחר הפרסום פנו עורכי דינה של האם הנושאת, אסף שרעף וגלית קרנר, בבקשה דחופה לשופטים – שבה דרשו לבטל את הליך מינוי האפוטרופוס.

כזכור, משרד הבריאות עדכן בחודש שעבר על אירוע חריג, במסגרתו אישה בהריון גילתה כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות - אינו שלה. הדיווח התקבל מבית החולים אסותא ראשון לציון, והוא מתייחס לאירוע בו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהריון, שעברה החזרת העוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית.

בית המשפט המחוזי בלוד דן בשבוע שעבר במחדל ההפריה וקבע כי תתבצע בדיקת רקמות גנטית על מנת להכריע את זהות הורי העובר. בית המשפט קבע כי מתמלאים התנאים הנדרשים לביצוע בדיקה ללא הסכמת המערערת - האישה הנושאת ברחמה את העובר, לאחר שנשמעו טענותיה, ובהרחבה. 

ד״ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הודיעה ביום רביעי כי לנוכח ממצאי דוח הבקרה שערך המשרד בבית החולים, היא שוקלת להורות