הדיון בתיקי האלפים: החקירה הנגדית של יונתן חסון, הנהג של ארנון מילצ'ן, נמשכת הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בעדותו, סיפר חסון כיצד התנהל מנגנון קניית והעברת הסיגרים והשמפניות לנתניהו. בתוך כך, התובע עו"ד גילדין עדכן כי עדות מילצ'ן תידחה בגלל פרוצדורה רפואית.

הנהג של מילצ'ן בעדות דרמטית: "קנו לשרה תכשיט ב-45 אלף דולר ותיקי מעצבים"

11:55: סנגורו של נתניהו, עו"ד חדד, שאל את חסון: "ארנון מעיד על עצמו כאדם מאוד חברותי שמארח אנשים ומציע להם שתייה. בפגישות עם לבני, דגן, פרס וברק היו שמפניות וסיגרים?". חסון אישר.

10:50: עו"ד חדד הראה קטעים בחקירה בהם חסון מעלה את כמות הנסיעות בהם נסע לנתניהו להביא שמפניות. השופט שחם שאל: "מה פשר העלאת המספר תוך כדי אותה חקירה?", חסון השיב: "תוך כדי החקירה אני לאט לאט נזכר. קשה היא לי לקטלג מתי לקחתי עם מי והבאתי. כי לפעמים לצורך העניין קיבלתי בקשה לנסוע לבלפור או להביא שמפניות".

"לפעמים אמרו לי זה לקחת מארנון, לפעמים אמרו לי לקחת מפאקר. אני יודע להגיד בוודאות - יש מקרים שלקחתי גם מפאקר. איזה מקרה שייך למי, זה קצת יותר בעייתי", הוסיף חסון. השופט שחם: "איך הגעת למספר?", חסון: "זה השערה שמבוססת על הזיכרון שלי, אין לי יומן נסיעות".

10:40: פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, שאל את חסון על המכתבים ששלחו אנשי פאקר, לפיו הוא שותה שמפניה. חסון: "זהו ניסיון שלהם לכסות את התחת שלהם". עו"ד חדד: "איך בדיוק?". חסון: "אם אדון פאקר שידוע בציבור כשתיין שותה שמפניה ורודה, אז זה מוריד לכאורה מהכמויות. המכתבים נועדו כדי לשמור על היחסים שלו עם משפחת נתניהו".

עו"ד חדד: "אם אני אומר לך שהדס קליין אמרה שגיא (היועץ המשפטי של פאקר) אמרה שהוא איש ישר?". חסון: "אם הדס אמרה באותו יום דבר כזה, אז או שהיא באותו יום לקתה בהזיות או שאתה משקר". עו"ד חדד מראה לחסון תמונות של פאקר שיש על שולחן כוסות שמפניה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
ארנון מילצ'ן ובנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

כזכור, בדיונים האחרונים במשפט, העידו בנוסף שני ספקים בעלי חנויות לממכר סיגרים ושמפניות על חשבוניות מהחנויות שלהם למוצרים שנרכשו עבור מילצ'ן ופאקר. במהלך עדותו של חסון, שאלה התובעת: "סיפרת על משלוחים, מה היתה התכיפות, אילו מרווחים?", חסון: "בהתחלה מרווחים גדולים, חודש וחצי או חודשיים בין משלוח למשלוח, סביב ימי הולדת אירועים מסוימים, אחרי כך נסיעות יותר תכופות, 3 פעמים בחודש".

התובעת עוברת לשאול על תיקי היוקרה וחסון העיד: "הבאתי לשרה. בכל נגלה היו 2 תיקים. היו בערך 3 נגלות. פעם אחת שלא הספיק לקנות, שלח אותי לקנות. שלח אותי לכיכר המדינה לקנות, קניתי תיק אחד. שילמתי כרטיס אשראי של איאן. "ידוע לי שאיאן רכש תכשיט מאוד מאוד יקר, מעולם לא ראיתי. 45 אלף דולר".

כאמור, בימים אלה עולה קבוצת העדים הראשונה של תיק 1,000 והיום אמורה להסתיים עדות יונתן חסון. החל משבוע הבא אמורים להישמע עדים שעדותם יחסית קצרה, ובסוף הקבוצה הזו אמורים להעיד רו"ח זאביק פלדמן וארנון מילצ'ן. 

אולם, גילדין עדכן כאמור כי בשל עניין רפואי, מילצ'ן לא יוכל להעיד ישר אחרי רו"ח זאביק פלדמן, ולכן אז תבוא קבוצת תיק 4,000, לפי התכנון הידוע. במקביל, ניתנה אתמול החלטת בית המשפט שנותנת שבעה ימים לב"כ אלוביץ בתיק 4,000 להתייחס לשאלת המועד שבה תידון שאלת ההגנה מן הצדק ורק לאחר מכן תהיה החלטה הנוגעת לסדרי הדין.