המשטרה עיכבה הבוקר (חמישי) לחקירה זוג הורים ובנם מהשרון, בעלים של חברת שיווק במדיה, אשר הפיצו על פי החשד, על פי הזמנת מנהלי הקמפיין בבית היהודי, למעלה ממיליון הודעות סמס שנחזו להודעות למען מפלגת הציונות הדתית, שבהן קראו לכאורה לציבור להצביע לאות ב', האות שייצגה בקלפי את מפלגתה של איילת שקד, במקום האות ט' שייצגה את מפלגתם של סמוטריץ' ובן גביר.

בנוסח ההודעה נכתב "הגיע זמן בן גביר, צריך ימין חזק. הצבע ב' !!!! אנחנו על הגל. כל קול קובע!". השלושה וכבו לחקירה באזהרה בחשד להעברת מידע כוזב סעיף 3 לחוק המחשבים, ניסיון לקבלת דבר במרמה והפרעה לבחירות 197 לחוק העונשין. בתום החקירה שוחררו השלושה בתנאים מגבילים.

הודעות הסמס שהופצו (צילום: דוברות המשטרה)
הודעות הסמס שהופצו (צילום: דוברות המשטרה)

ביחידת הסייבר של המשטרה מתכוונים לזמן לחקירה גורמים נוספים שניהלו את הקמפיין במפלגה, כאשר על פניו נראה כי למעשים אין קשר ליו"ר המפלגה שקד, וכי הם בוצעו ככל הנראה ללא ידיעתה. ככל שהחקירה תעלה מסקנות אחרות, החוקרים יפעלו בהתאם. בשלב זה החוקרים מתכוונים להגיע אל אותם אלה שהזמינו את העבודות, והם מתמקדים בחקירת השלושה בזוג ההורים והבן שעמדו, לכאורה, מאחורי המעשה.

כבר ביום הבחירות התרעם ח"כ איתמר בן גביר על המעשה, וטען שמדובר בצעד של ייאוש מצד הבית היהודי. הוא הגיש תלונה במשטרה, שכאמור פתחה בחקירה והגיעה, באמצעות יחידת הסייבר שלה, לאלו שעומדים מאחורי המעשה על פי החשד.