הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

קבלנים רבים מחליטים להתנהל מול רשם הקבלנים בהגשת בקשות כשהם לא מיוצגים על ידי עורך דין מומחה ולכן בקשתם נידחת. 

חשוב לדעת כי לא מדובר בהחלטה סופית של רשם הקבלנים ובמקרים רבים ניתן לפעול מול רשם הקבלנים כדי לקבל את הרישיון המבוקש. כלומר, גם תשובה שלילית של רשם הקבלנים לגבי הרישיון אינה סוף פסוק וניתן בנחישות ועם עורך דין מומחה בתחום לקבל את הרישיון הנכסף. 

עורך הדין תומר סופר (צילום: סטודיו סגל)
עורך הדין תומר סופר (צילום: סטודיו סגל)

כאשר קבלן קיבל סירוב לבקשתו, עורך דין מומחה ברישום קבלנים יכין תגובה מפורטת לרשם הקבלנים שבה הוא יסביר מדוע הקבלן כן זכאי לקבל רישיון ובמידת הצורך עורך הדין יגיש ערר לבית המשפט המחוזי על החלטת רשם הקבלנים.

כמומחה בייצוג ורישום קבלנים, מספר עו"ד תומר סופר כי "הגיע למשרדי  קבלן שהוא הנדסאי שהגיש בקשה לרשם הקבלנים באופן עצמאי וללא ייצוג של עורך דין ולאחר תהליך ארוך של כשנה זומן לדיון בפני הוועדה המייעצת לרשם הקבלנים.

הקבלן הגיע לדיון בפני הוועדה בלי הכנה ובלי ליווי של עורך דין ולכך לאחר דיון של מספר דקות החליטה הוועדה לדחות את בקשתו של הקבלן לקבל רישיון.

לאחר קבלת הדחייה הגיע הקבלן למשרדי ושאל אותי האם ניתן לעשות משהו בעניין. לאחר שעברתי בעיון על הבקשה שהקבלן הגיש  ועל החלטת רשם הקבלנים הגעתי למסקנה שנעשה לקבלן עוול וחוסר צדק ולמעשה כן מגיע לו לקבל רישיון. 

בפגישה עם הקבלן הבנתי כי הוא הגיע לדיון בפני הוועדה מספר ימים לאחר שהיה מאושפז בבית חולים ובלי שהיה מיוצג של עורך דין כפי שנדרש. כמו כן , שמתי לב כי ממועד שבו הוגשה בקשתו לרשם הקבלנים ועד לפגישה איתי הקבלן צבר ניסיון נוסף של כ-10 חודשים . ויותר מכך הקבלן הציג בפני רשם הקבלנים את הניסיון שלו בצורה מרושלת ,כך שהוא החסיר פרויקטים רבים שהוא ביצע במהלך השנים האחרונות ולכן הוועדה לא דנה בהם בכלל וכתוצאה מכך פסלה את בקשתו לקבל רישיון. 

סיבות אלו גרמו לי להבין כי מגיע לקבלן לקבל רישיון 100 ג1 ולכן הודעתי לו שאני אלחם עבורו עד שיקבל את הרישיון שמגיע לו".

עורך דין תומר סופר הגיש ערר לבית המשפט המחוזי על החלטת רשם הקבלנים לדחות את הרישיון. לאחר מאבקים לא פשוטים התקבלה החלטת השופט להחזיר שוב את הקבלן לדיון בפני הוועדה ולתת לו הזדמנות שנייה להראות שהוא ראוי להוציא רישיון קבלן רשום בענף הבנייה.

לדיון זה הגיע הקבלן לאחר שעורך דין תומר סופר הכין אותו בצורה יסודית לוועדה וייצג אותו במהלכה כך שלא נתן לחברי הוועדה להתנהל מולו באופן שאינו הוגן או מקובל.  

לדעת עורך דין תומר סופר מדובר במקרה אחד מני רבים שבו מלחמה עיקשת מול החלטות רשם הקבלנים מצליחה להביא לכך שהקבלן יקבל בסופו של דבר את הרישיון שמגיע לו.

נכון שלכתחילה עדיף שקבלן יהיה מיוצג על ידי עורך דין שיכין את הבקשה לרשם הקבלנים בצורה יסודית ומקצועית אבל אם בטעות הבקשה הוגשה לא על ידי עורך דין מקצועי אזי לכל הפחות ניתן במקרים רבים לפעול על ידי עורך דין ,כדי לשנות את החלטת רשם הקבלנים במידה ולא ניתן הרישיון .  

לסיכום ייצוג על ידי עו"ד מומחה בתחום רישום קבלנים, יסיע הרבה במצבים בהם קבלנים קיבלו דחייה מרשם הקבלנים או מהוועדה המייעצת. הגשת מכתבי תגובה מפורט ומקצועי עם אסמכתאות רלוונטיות לעיון חוזר בפני רשם הקבלנים מצריכה ידע מקצועי ומשפטי רב ועל כן עו"ד מומחה ברישום קבלנים יצביע על הטעויות והבעיות שהיו בתהליך ההגשה ויתקן אותם על מנת שהקבלן יקבל את הרישיון שמגיע לו. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).