מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בת"א כתבי אישום נגד ארבעה נאשמים בהטרדות של עד המדינה ניר חפץ ועדת התביעה הדס קליין, במשפט המתנהל נגד בנימין נתניהו ואחרים ("תיקי האלפים").

הדס קליין בקול חנוק לפרקליטי נתניהו: "כתבי חצר כותבים דברים איומים, תוקיעו את זה"

בכתבי האישום מתוארים אירועים שונים של הטרדות בנוגע לעדותם של חפץ וקליין בבית המשפט. שני כתבי אישום הוגשו על הטרדתו של ניר חפץ, הראשון נגד הרצל גולן (69) מת"א, שמהיום בו החל חפץ למסור את עדותו בבית המשפט, פרסם מספר ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, ובהם: "לסמוך עליו זה כמו לסמוך על הנאצים שהשמידו מיליוני יהודים", ו-"ביום מותך נחגוג".

בנוסף, נאשם גולן שפרסם תמונות של עד המדינה עם הכיתוב "שתמות", "המסוכן שבגד" וכו'. כתב האישום השני הוגש נגד שמואל טל (21), הנאשם ששלח הודעה אישית בפייסבוק לעד המדינה יום אחרי שהחל בעדותו בבית המשפט.

ניר חפץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניר חפץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


שני כתבי האישום הנוספים הוגשו בגין הטרדתה של הדס קליין. כתב אישום אחד הוגש נגד שלום אזרד (73) מראש העין, שבמהלך עדותה של קליין פרסם בחשבון הטוויטר שלו "ציוצים" כדוגמת: "יא שטינקרית מושחתת מכשפה מרשעת שקרנית רמאית גזענית לשקר יש רגליים נבלה סרוחה הדס קליין יומך קרב סוכנת מרשעת של המשטרה את גמורה". לדברים אלו נוספו גם גידופים ונאצות כלפיה.

כתב אישום נוסף הוגש נגד שמעון אטיאס (58) מכרמיאל, אשר טרם עדותה של קליין, פרסם בחשבון הטוויטר שלו אמירות נגד העדה, ובין היתר שהוא מייחל למותה, כי הוא מודה כביכול בכך שהיא משקרת בעדותה, וכן הפיץ לגביה שהיא כביכול חולה במחלה סופנית. בכתבי האישום נטען כי הפרסומים עולים לכדי הטרדה של עדי התביעה בנוגע להודעות שמסרו בחקירותיהם במשטרה, ובנוגע לעדויות שמסרו או שעמדו למסור בבית המשפט

כזכור, בשבוע שעברה טענה התובעת עו"ד יהודית תירוש במהלך הדיונים כי אחת העדות בתיק אוימה בימים האחרונים. "אתמול הייתה עליית מדרגה נוספת, כשגורם מסוים קרא לשר מיועד לסיים את עבודתה של עדה שעובדת באותו משרד של עדה שהעידה לפני מספר חודשים".

"מאז שהתחיל המשפט מאוד משתדלים לשמור על האולם הזה ממה שקורה בחוץ. כשמה שקורה בחוץ עלול להשפיע על מה שקורה בבית המשפט, אנחנו מרגישים צורך לעדכן את בית המשפט. בשנה וחצי האחרונות יש הכפשות חוזרות נגד כמעט כל העדים בתיק. אנחנו חושבים שלדברים האלה יכולה להיות השפעה לא טובה על עדים, במיוחד על קבוצת העדים הקרובה שבה יש עובדים במשרדים ממשלתיים".