השבוע פורסם כי בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לבטל את הרשעתו של אדם שהודה בתקיפתו של נהג משאית, על אף הודאתו, על מנת שלא לפגוע בעתידו התעסוקתי. נחום גרוס, נהג המשאית שהותקף, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM.

בפתח דבריו שחזר גרוס את האירוע: "מה שקרה באותו אירוע זה שקלענו לפקק תנועה שהיה בעקבות שינוי בהסדר תנועה, היה קצת לחץ. הבחור קצת התעצבן עליי, הוציא את היד מהחלון, התחיל לעשות תנועות מגונות. עבר לפניי, נסע, ברמזור שאחר כך תשוב פעם נפגשנו. היה בנינו חילופי דברים מילוליים אבל לא ברמה של עכשיו לפתוח מלחמת עוללם שלישית. ברגע שהאור התחלף לירוק הוא חסם אותי עם הרכב שלו מספר פעמים עד שנאלצתי לרדת מהאוטו ואז הוא פשוט תקף אותי. הוא הוציא מאחורי הגב אלה טלסקופית, חבט לי בפנים פעמיים בעוצמה מאוד חזקה. אחר כך הוא המשיך לשאר חלקי הגוף עד שהתמוטטתי. פינו אותי משם באמבולנס לבית החולים, בבדיקות ראשוניות עלה שיש לי פציעה חמורה בגולגולת, משם העבירו אותי באופן דחוף להדסה עין כרם, חיכו לי עם חדר ניתוח. משם נכנסתי עוד באותו הערב לניתוח".

"למיטב ידיעתי מה שקרה באותו רגע זה שני שוטרים שבמקרה עברו שם לא בתפקיד הבינו מה שהתרחש שם, אז הם ניסו לתחקר אותי בכמה מילים, נתתי להם פחות או יותר תיאור שלו, של הרכב, הם מצאו אותו ומשם כנראה שהם רק העבירו את הפרטים שלו. הוגש נגדו כתב אישום, הוא הודה בשלב מאוד ראשוני של ההליך המשפטי. הסעיף המרכזי באישום היה תקיפה עם גרימת חבלה חמורה. מה שהוא קיבל זה ביטול הרשעה כמובן, שזה לא עונש, זה פרס, ממתק, ו־300 שעות עבודה לטובת הציבור ופיצוי של 25 אלף ש"ח לנפצע", הוסיף.

"לפי מה שראיתי השופטת נימקה את זה שאותו תוקף עוסק בתחום הספורט, יש לו חברה לייעוץ בטיחות בספורט, עובד עם 50 רשויות בארץ, מרצה פה, מרצה שם, מייעץ אפילו לבתי המשפט בנושא בטיחות בספורט. אז מכיוון שהיא לא רצתה להרוס לו את החיים היא ביטלה לו את ההרשעה. החיים שלי נהרסו מלפני שלוש וחצי שנים, מאז. אניח לא רוצה לפרט יותר מדי אבל כן, עד כדי כך. מה שקרה לי זה שאני חוויתי טראומה, פגיעה חיצונית. יש דבר שנקרא פוסט טראומה, תסמינים של אחרי, זה לא משהו שקורה ביום אחד, זה תהליך שהולך ומתפתח ומדרדר. זה חוסר שינה בלילה, חוסר יכולת תפקוד ביום, חוסר ריכוז, פחדים, הרבה חרדות, חוסר אמון. אני לא עובד, אני כבר כמה שנים לא עובד", סיים גרוס את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm