היועצת המשפטית לממשלה הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בתל אביב צו למניעת הטרדה מאיימת נגד רמי בן יהודה, פעיל ליכוד בולט, ביחס למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן-ארי, התובעת בתיקי נתניהו, ולבני משפחתה, בין היתר בגין פרסומים שפרסם בעניין בנה.

בית המשפט הורה כי עד להחלטה, ייאסר על בן יהודה ליצור קשר עם בן-ארי ומשפחתה, בעצמו או באמצעות אחרים מטעמו, במישרין או בעקיפין, ולהטרידם בדרך כלשהיא. בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד ניר גנצ'רסקי מפרקליטות מחוז ת"א, בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, התבקש ביהמ"ש להורות לבן יהודה להימנע מלפרסם ברשתות החברתיות ובחשבון הפייסבורק בשם "העם עם בנימין" כל פרסום הנוגע לבנה של עו"ד בן-ארי, ולהסיר כל פרסום. בנוסף, התבקש ביהמ"ש להורות לבן יהודה להתרחק מבן-ארי ובני משפחתה.

בתוך כך, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, ציינה כי "בשנים  שמטרתה הברורה היא לרפות את ידי עובדי הציבור, להלך עליהם אימים ולהרתיעם ממילוי תפקידם הציבורי. הגשת הבקשה נועדה לצאת חוצץ נגד כל ניסיון להטיל אימה, לזרוע פחד ולמנוע מעובדי הציבור מלמלא את תפקידם נאמנה,האחרונות הולך וגובר הצורך בהתמודדות משולבת של גורמי אכיפת החוק במדינה עם היבטיה השונים של תופעת הפגיעת בעובדי ציבור".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד ציינה כי "למען הציבור ולטובתו וכמובן להגן על עובדי הציבור שלא יסבלו מהטרדות, הפחדות וכו'. היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה יפעלו במקרים המתאימים בכל האמצעי שהחוק מאפשר על מנת למגר פגיעה בעובדי ציבור הפועלים לטובת הציבור".

כאמור, בן יהודה פרסם בעמוד הפייסבוק "הימין עם בנימין" סרטון הנוגע לבן-ארי ובני משפחתה, בו הוא מתבטא באופן אלים ובוטה תוך שהוא מפנה את הדברים באופן ישיר לבן-ארי ובנה. בקשה זו הוגשה בהמשך לצו שניתן על ידי בית משפט השלום בתל אביב לפני מספר ימים, במסגרתו הוחלט להעניק להגנה לבן-ארי.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי "בן יהודה מרבה לתקוף מילולית, וכן כי בעבר הוגשו נגדו תלונות ואף נמצאה הצדקה להוציא נגו צו למניעת הטרדה מאיימת, בעניין רעיית ח"כ זאב אלקין, ובנסיבות העניין קיים חשש אמיתי ומוחשי לפגיעה פיזית".