עדותו דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של רה"מ המיועד בנימין נתניהו, נמשכת הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בראשית הדיון, הוא נחקר בחקירה נגדית ע"י עורך הדין בועז בן צור, המייצג את נתניהו בתיק 4000.  שרן תיאר בעדותו הראשית ובחקירותיו באריכות את מעמד ההחתמה של נתניהו על אישור מיזוג בזק יס. שרן תיאר בפרטים את מעמד ההחתמה שנעשה על ידי היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עורכת הדין דנה נויפלד.

בחקירה הנגדית נחקר האירוע הזה כשעו״ד כרמל בן צור עוברת עם העד על התפתחות הגרסה שהחלה באמירה של החוקרים שעו״ד נויפלד היא זו שהחתימה את רוה״מ בנוכחות שרן, המשיכה בתשובות של שרן ״יכול להיות״ ועברה לתיאור מפורט של הפגישה וחילופי הדברים שהיו בין שרן לעו״ד נויפלד ובין עו״ד נויפלד לבין נתניהו באותה פגישה. אבל אז הונחה הפצצה שאינה במחלוקת: המעמד הזה לא היה ולא נברא, מי שהחתים את רוה״מ היה מימון שמילה ותיאור ההתרחשות של אותו מעמד היה אחר לגמרי. רוה״מ שאל שאלות, קיבל הסברים מי בדק וכדומה. בתגובה נדהם שרן ואמר שעד לפני כמה דקות הוא "חי בזיכרון שאליו הובילו אותו החוקרים". כעת הוכח שגרסתו לא הייתה ולא נבראה.

בן צור: "אמרת בעניין מיזוג בזק יס, אין לי מושג אם עלה, נושא נפתח בהמשך. היתה לך הבנה לא רעה של נושא החקירה, לא היית צריך את החוקרים".
שרן: "הכותרת הגדולה למעלה, כן".
בן צור: "נחקרת גם ב-2 מרץ, שלושה שבועות אחרי. תאשר לי שבפרק הזמן הזה היה רעש תקשורתי, ונרשמו פרסומים רבים". 
שרן: "לא, הייתי מנותק".

בהמשך הוסיף: "מהעיתונים אני מבין שרה"מ תדרך, או דרש ממנכ"ל התקשורת לעשות פעולות, לא זכרתי בזמן אמת, לא את לוח הזמנים, את הטיימליין... סורבתי, רואים שטעיתי די בגדול".
בן צור: "זה מהתקשורת, לא מידיעה אישית".
שרן: "לא, הכל מהתקשורת".
בן צור: "אחרי עיתונים אתה מגבש תובנות?"
שרן: "נכון".

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ניברן ברודקאסט

בן צור: "התחושה שלך בתיק 3000 שחיפשו את נתניהו".
שרן: "בכל התיקים חיפשו את נתניהו".
בן צור: "3000".
שרן: "בתיק 3000 נאמר לי רק תביא פיסת מידע כלשהי על נתניהו או שטייניץ, נדע להסתדר איתך מלהקל עליך, תוריד את הלחץ בצוואר נדע להגיע, בחנתי פעם אחת בתוך החקירה, אמרו נביא את מפקד היחידה, תוך דקה אצלי. ידעתי שאם אסכים לא לומר אמת, עד מדינה... שאם אסכים לחצות את הרוביקון ולא לומר אמת אז לא היו מפטרים אותי מקצא"א".

בהמשך, הוא נחקר בחקירה נגדית על ידי עורך הדין ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', והתייחס לחקירתו: "הם משנים לך את כל המחשבה, לאט לאט אתה זורם איתם כי אתה מפחד. הם מכניסים לך משפט או שניים ואז אתה אומר לעצמך - אולי זה הגיוני ופתאום כל הנתיב שלך משתנה".