פחות מיממה אחרי שנעצרו שני תושבי נצרת בחשד למעורבות בסכסוך שבין ארגוני הפשיעה, סכסוך שהוביל לרצח נוסף שלשום בצהריים בו קיפחו את חייהם אב ובנו הפעוט פראס ופיראס הייב, החליטו חוקרי הימ"ר של המחוז הצפוני במשטרה לשחרר את השניים וזאת כיוון שלא עלה קשר בינם לבין האירוע החמור.

סבו של הפעוט שנרצח בנצרת משחזר: "פיראס ניסה להגן עליו בגופו"

למעריב נודע כי חוקרי הימ"ר ערים לשני סכסוכים הקשורים ככל הנראה לאירועי הרצח האחרונים זה של שלשום וזה מהשבוע שעבר כשהאחד קשור לסכסוך בתוך משפחת חרירי ואילו השני קשור לסכסוך שבין ארגונו של נאסר חרירי למשפחת בכרי. שני הקורבנות שנגבו בשבוע האחרון משתייכים לכאורה לארגונו של נאסר חרירי מה שמעצים את החשש להסלמה באזור הצפון.

מפכ''ל המשטרה בזירת הרצח בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה בזירת הרצח בנצרת (צילום: דוברות המשטרה)

עוד עולה כי מיד לאחר הרצח , כך מבינה המשטרה, מספר דמויות מפתח באותם ארגונים וכן מעורבים נוספים ירדו למחתרת ובלשי הימ"ר בהסתמך על פעילויות מודיעיניות מנסים לאתרם כדי להביאם לחקירה. במחוז הצפוני נערכים גם לקראת חגיגות הסילבסטר ואירועי חג המולד וזאת במטרה למנוע אפשרות של התנקשויות תוך כדי לבישת תחפושת והתערות בתוך האוכלוסיה.

אתמול, הגיעו מאות לבית משפחת הייב כדי לנחם ובהם גם ראש עיריית נצרת עלי סאלם שתקף את המשטרה והממשלה. "ראש הממשלה, נשיא המדינה והמפכ"ל וכל המפקדים במשטרת ישראל על היחס שנתנו לנו כל השנים זו התוצאה", אמר. נבהיר כי בשבועות האחרונים נגבו שבעה קורבנות במסגרת הסכסוך בין שני הארגונים ובינתיים למשטרה אין מענה ראוי.

עוד חשוב להדגיש כי הפעוט בין השנתיים הוא הקורבן השני מבחינת גיל הנרצחים, שעה שבתחילת השנה קיפח את חייו עמאר חוג'יראת שנרצח מירי תועה בעת ששיחק במגרש שעשועים בביר אל מכסור.