פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אירנה שקירוב, גננת מטירת הכרמל, בגין התעללות בקטינים ותקיפה בנסיבות מחמירות.

אחרי שנמלטה לגאורגיה: חשודה בהתעללות בגן ילדים בטירת הכרמל הוסגרה לישראל

שקירוב ניהלה גן ילדים פרטי שהיה בבעלותה, בשם "האנייה הקטנה" בטירת כרמל. בגן טופלו 22 פעוטות בגילים שנה וחצי עד שלוש, במהלך שנת הלימודים 2017-2018. על פי כתב האישום, הנאשמת התעללה בפעוטות עליהם הייתה אחראית בהזדמנויות רבות במהלך השנה.

עוד עולה מכתב האישום כי שקירוב נהגה להאכיל את הילדים באגרסיביות חרף התנגדותם ולא חדלה גם כשבכו והקיאו. במקרים המתוארים בכתב האישום דחפה את ראשם אל תוך הצלחת, תוך שהיא לופתת את עורפם בכוח. עוד נכתב כי הנאשמת נהגה לקשור את ידיהם של הפעוטות, להרביץ בישבנם בעוד הם בוכים, ובאחד המקרים כיסתה את ראשו של פעוט בשמיכה מכיוון שסירב לישון, ובהמשך גם תקפה אותו פיזית. כמו כן, נהגה הנאשמת לקלל את הילדים ברוסית.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים בעניינה. בבקשת המעצר נכתב כי החשש להתחמקות הנאשמת מהליכי המשפט במקרה הינו קונקרטי, והתייחסו לעובדה כי היא עזבה את הארץ באוגוסט, לקראת סיום חקירתה, וחזרה ארצה רק לאחר הליך הסגרה ממושך שבמהלכו הייתה עצורה בגיאורגיה, חרף סירובה להגיע ארצה.