ההסגרה הושלמה: הערב (שלישי) נחת בנתב"ג סוכן הדוגמניות הנמלט שי אביטל. עם נחיתתו הועבר לחקירה במשרדי הימ"ר במטה מחוז ת"א.מחר יובא החשוד לדיון בעניינו בבימ"ש השלום בת"א.

"חלשים וחוששים מביקורת": חיים אתגר מגיב להסגרת שי אביטל ומפנה אצבע מאשימה
פרקליטו של שי אביטל לאחר מעצרו: "מכל התלונות שהוגשו נותרו שתיים"

 ארבע שעות הטיסה היו השעות היחידות בתקופה הקרובה בהן אביטל יהיה ללא אזיקים, אלו הוסרו ממנו בעת עלייתו למטוס. בתום הליך הסגרה שנמשך כארבעה חודשים בהן היה עצור בהולנד. על המטוס נראה אביטל מחויך, מתוח ובעיקר שותק, ולא הגיב גם לא להתבטאויות של נוסעים אחרים.

בהמשך המשטרה תדרוש ממנו הסברים גם לגבי אירועים הקשורים למתלוננות אחרות, שלא הופיעו בבקשת ההסגרה, ומיד לאחר מכן הוא יובא להארכת מעצר הערב או מחר בבוקר לכל המאוחר. בימ"ר תל אביב סבורים כי הגעתו לישראל והובלתו לחקירה אחרי שנה וחצי מאז התפוצצה הפרשה, ייתכן ותגרום לכך שמתלוננות נוספות יגיעו לגולל את מה שחוו בפני החוקרים.

שי אביטל בדרך לארץ (צילום: ברהנו טגניה באדיבות חדשות 12)
שי אביטל בדרך לארץ (צילום: ברהנו טגניה באדיבות חדשות 12)

כזכור, עוד קודם שנפתחה החקירה, עזב אביטל את הארץ ובשלב מסוים נמלט להולנד. בנציגות המשטרה בהולנד, בתיאום עם משטרת ישראל, הצליחו באוגוסט האחרון לבצע את מעצרו, ואז התנהל הליך משפטי להסגרתו בישראל, הליך שקיבל תוקף הן בהחלטת בית המשפט, עליה אביטל לא ערער, והן בהחלטת שרת המשפטים של הולנד שהורתה להסגירו לישראל.

כאמור הבוקר יסתיים ההליך הזה ואביטל יועבר לחקירה באזהרה. הגם שבקשת ההסגרה מתמקדת בשתי מתלוננות מתוך העשרות שהגיעו למשטרה, לא מן הנמנע שהחוקרים יציגו גם מקרים נוספים. פרקליטו עו"ד ששי גז יגיע למשרדי הימ"ר בתל אביב על מנת להנחות אותו לפני החקירה.