בימ"ש השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרו של עומר שפרינגר בן 29, מלהק לשעבר בתוכנית הריאליטי הישרדות, בחשד לקבלת דבר במרמה, כל זאת כהמשך לחקירת המשטרה, ממנה עולה כי קיבל תמונות עירום של נשים באמתלה שהן מיועדות לפרויקט אמנותי.

בתוך כך, שופטת בית משפט השלום בתל אביב, כריסטינה חילו-אסעד, קבעה בעת ההחלטה על הארכת מעצרו של שפרינגר כי "החשד להפצת תמונות אינו בעוצמה גבוהה, אך קיים חשד סביר לביצוע עבירות שפוגעות בצנעת הפרט". 

תחילה, הוגשה בחודש ספטמבר האחרון תלונה משטרה על ידי צעירה תושבת ת"א כנגד שפרינגר, וטענה כי לאחר שנוצרה היכרות בינה לבינו הוא הציע לה לשלוח אליו תמונות עירום שלה וזאת לדבריו כדי שיפרסם אותן בפרויקט אמנותי ובתמורה היא תתוגמל בסכומים הנעמדים באלפי שקלים.

בשבועות האחרונים הצטברו ארבעה תלונות נוספות של נשים ששטחו בפני החוקרים דפוס פעולה דומה מצידו של החשוד. חשוב להדגיש כי לא היה קשר בין עבודתו בהישרדות כמלהק ובין תחבולותיו לכאורה במסגרת ניצול ההיכרות שלו עם אותן צעירות וההצעה המקצועית שחשף בפניהן, תוך שהוא מבקש מהן לשלוח לו תמונות עירום שלהן ומבטיח שכר כספי גבוה, כאמור.

מחקירת המשטרה עלה כי שפרינגר לא עמד מאחורי שום פרויקט אמנותי, לא תכנן כזה וגם לא הוציא לפועל כזה, וכל כוונותיו היו ככל הנראה היו לשם קבלת אותן תמונות עירום מאותן נשים שהכיר.  עם החומר שבידיהם, הגיעו היום נציגי המשטרה וביקשו להאריך את מעצרו של החשוד בביהמ"ש, כאמור ביהמ"ש נעתר לבקשה והאריך את המעצר בחמישה ימים. במשטרה בודקים האם ישנם קרבנות נוספים שנפלו בפח שטמן להם החשוד. החקירה בעניינו נמשכת.

בחקירתו מכחיש שפרינגר כל קשר לפרשה, טוען כי אין ולא היה ברשותו סרטונים או תמונות של מי מהמתלוננות נגדו וכי הוא לא ליהק אף לא אחת מהן וייתכן ומדובר באדם אחר שעומד מאחורי המעשים האמורים. פרקליטיו, עורכי הדין סתיו הלפרין וברוך גדע, סבורים כי חקירתו הפעם הינה תולדה של כתבה שהתפרסמה בנושא ובמהרה להערכתם המשטרה הוסיפי חשדות כדי להעצים את החומרה ולבקש מבית המשפט הארכת מעצרו. עוד עולה כי שפרינגר נחקר כבר לפני כשבועיים בגין חלק מהחשדות ולאחר עימות הוא שוחרר מיד לאחר חקירה.

עורכת הדין סתיו הלפרין ועורך הדין ברוך גדע מסרו: "החקירה נמצאת עדיין בראשית דרכה משכך בית המשפט בחר להאריך את המעצר , מה גם שהמשטרה ביקשה שבעה ימים ובית המשפט נעתר חלקית לבקשה והאריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים. אנחנו בטוחים שלאחר שיתבצע עימות בין החשוד לבין המתלוננות טענותיו יתבררו כנכונות ואנחנו מאמינים בצדקתו".