שמונה שנים אחרי רצח והצתת דירתה של ליאורה חיות ז"ל, שנמצאה ללא רוח חיים בדירתה השרופה בתל אביב בינואר 2015 לאחר שזו הוצתה על פי החשד, נעצר הבוקר (שלישי) תושב ת"א בן 31 בחשד שהיה בדירה שבה נמצאה חיות ז"ל. 

חיות הייתה בגיל 42 בעת מותה, אמנית בשיא פריחתה שהתגוררה בדירת סטודיו בפלורנטין והעבירה סדנאות פיסול ויצירה, ונסיבות מותה היו תעלומה שרדפה את משפחתה וקרוביה כבר שמונה שנים.

נציין כי בעבר כבר נחקרו מספר חשודים אחרים, אולם עתה מדובר מדובר בהתפתחות בחקירה שכן ממעבדת ה-DNA של המשטרה נמצא תיאום בין הדגימות שנאספו בזירה לאחר השריפה לבין הדגימות שנלקחו מהחשוד, המוכר למשטרה בתחום עבירות הרכוש והתפרצויות לדירות. במשטרה חוקרים אם החשוד פרץ לדירתה של המנוחה והיה מעורב בהצתה. 

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט השלום בת"א עד לתאריך 15.1.23. לבקשת סנגורו של החשוד, אסר בימ"ש את פרסום שמו וכל פרט העלול לזהות אותו. החקירה נמשכת.

עו"ד ניר אלפסה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד ברצח: "החשוד מכחיש כל קשר לחשדות. בית המשפט כתב בהחלטתו שמדובר בחשד ראשוני בלבד וגם אסר פרסום פרטי החשוד מאחר ואין לדעת אם בסופו של יום החשדות יובילו לאישום של ממש. יוזכר שהמשטרה עצרה בעבר חשודים אחרים במעשה, ושיחררה אותם ללא תוצאות. נמתין בסבלנות להתקדמות החקירה, שנמצאת בתחילתה".