השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיימו היום (שלישי) ישיבת הערכת מצב לקראת שחרורו הצפוי של בן דודו, המחבל מאהר יונס בימים הקרובים, מי שהיה חלק מחוליית מחבלים שהורשעה ברצח החייל אברהם ברומברג ז״ל. בסיום הישיבה הנחה בן גביר למנוע כל מעשה של אהדה או עידוד למעשה טרור. זאת, בעקבות שחרורו של בן דודו, המחבל כרים יונס בתחילת החודש, אשר היה מעורב באותו האירוע, לאחר שהתקבל בחגיגות בקבלת הפנים בה הונפו גם דגלי פלסטין.

שחרור המחבל כרים יוניס: דגלי פלסטין הונפו בקבלת הפנים, המשטרה התערבה
לאחר תיעוד חגיגות שחרור המחבל: בן גביר הורה למפכ"ל לתחקר את המקרה

מטעמו של בן גביר נמסר: "האירוע הזה הוא מבחן הריבונות שלנו ואסור לנו בשום אופן לאפשר עבירות חמורות של עידוד ותמיכה בטרור בכל מקום במדינת ישראל. עיניהם של כל אזרחי ישראל נשואות לאירוע הזה וככל שנהיה חדים, תקיפים וברורים יותר, האמירה תהיה ברורה יותר, שמדינת ישראל וכוחות הביטחון לא יאפשרו אירועים כאלה תחת ריבונותינו. אני סומך עליכם שתעשו את הטוב ביותר וכולי תקווה שהאירוע יסתיים בהצלחה מלאה וללא תמיכה והסתה לטרור ובפעילות משותפת נביא תוצאות טובות למען מדינת ישראל והריבונות שלנו״.

מפכ"לל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי: "משטרת ישראל תעשה הכל על פי הוראות החוק ולא תאפשר את הפרת החוק בזמן שחרור המחבל. מדובר בשחרור של מחבל וכל מי שיעבור על החוק ייעצר ויטופל על ידי משטרת ישראל. אנחנו ערוכים לקראת השחרור ובמקביל שוחחתי לפני מספר ימים עם קרוב משפחתו של אברהם ברומברג ז"ל והבטחתי לו כי משטרת ישראל לא תאפשר גילוי תמיכה או אהדה במחבל".