פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד אסי מחמוד סאלח חוראני, תושב עכו בן 50, בגין מעורבות בלינץ' אשר בוצע במור ג'נאשווילי במהלך מבצע שומר החומות. כתב האישום מייחס לו שורה של עבירות, ובהן מעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע הצתה, שיבוש מהלכי משפט, נזק לרכוש, מעשה פזיזות ורשלנות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

על פי כתב האישום שהגישו עורכי הדין אוהד כהן וריאן סאלח, חוראני התפרע ב-11/5/21 יחד עם מתפרעים נוספים, ירה זיקוקים וידה אבנים לעבר שוטרים. במהלך אותו יום אף נורה כדור גומי ברגלו על ידי השוטרים. יממה לאחר מכן, בשיאן של ההתפרעויות, חבר הנאשם לצעירים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות בעיר והחלו ביידיוי אבנים במקום. ג'נאשווילי זוהה על ידי המתפרעים כיהודי, והחל להיות מותקף על ידי המתפרעים בברוטליות.

ניסיון הלינץ' במור ג'אנאשווילי בעכו (צילום: דוברות המשטרה)
ניסיון הלינץ' במור ג'אנאשווילי בעכו (צילום: דוברות המשטרה)

כתוצאה מכך, ג'נאשווילי איבד שליטה על הרכב והתנגש בחומה. אז, עטו על הרכב עשרות מתפרעים, ורגמו את הרכב באבנים וחפצים שונים, בעוד המתלונן נמצא ברכבו. המתפרעים היכו את המתלונן, והמשיכו גם בשלב שהחל לדמם ואיבד את הכרתו. כל זאת, עשו ממניע לאומני - אידיאולוגי. בהמשך, קשר הנאשם קשר עם אחר כי יספק בנזין לצורך הצתת עדי דלק הנמצאים בסמוך לתחנת הרכבת העיר, ובשלב מסוים, שבר הנאשם עם אחרים, באמצעות מקלות ואבנים, מספר מצלמות אבטחה של גני ילדים ומצלמות אבטחה של עיריית עכו.

כזכור, בית המשפט המחוזי בחיפה גזר בחודש נובמבר האחרון, עונש של 10 שנות מאסר על אדהם בשיר בן ה-24, שהורשע במעורבות בלינץ' במור ג'אנאשווילי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות". זאת, לאחר שהורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ובמסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו. 

האירוע החמור התרחש ב-12 במאי 2021 במהלך האירועים האלימים בעיר שהתרחשו בעת מבצע "שומר החומות". מחקירת המשטרה עלה כי ביום האירוע נסע ג'אנאשווילי בן ה-29 ברכבו מחיפה לעכו. בהגיעו לעכו סמוך לכיכר חב"ד בעיר, נחסמה דרכו בשל פחי אשפה שנזרקו אל הכביש בידי מתפרעים שהתפרעו במקום.