רופאה תושבת נתניה, פסיכיאטרית העובדת במרפאה פרטית בביטוח לאומי ובשיבא, עוכבה הבוקר (שני) לחקירה בחשד כי המליצה על מתן רישיונות לשימוש בקנאביס שלא כדין וללא צורך רפואי. עיכובה של הרופאה מגיע בהמשך למעצרם של רופאים בכירים נוספים, שנעצרו בגין קבלת שוחד ומכירה שלא כדין של רישיונות לקנאביס רפואי. 

חקירה סמויה התנהלה בנושא במהלך השנה האחרונה ביחידת הסייבר הארצית של להב 433. בין היתר, חשודים הרופאים בביצוע עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחר ואספקת סמים, תיווך לסחר בסמים, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת הרופאים.

כאמור, עם מעצרם של הרופאים לפני למעלה מחודש, הפכה החקירה לגלויה. הרופאה שנעצרה הבוקר מובאת בשעה זו לחקירה, ובסיומה תובא לבית משפט השלום בראשון לציון, לדיון בהארכת מעצרה. מהחקירה עולה כי חלק מהחשודים פרסמו באמצעות רשת האינטרנט וערוצי טלגרם, שירות למכירת רישיונות קנאביס רפואי, שהגיעו ללקוחותיהם תוך 24 שעות וללא כל צורך בעבר רפואי. 

עבור רכישת הרישיון שילמו הלקוחות אלפי ש"ח וכן שילמו בנוסף עבור חידושי הרישיון והגדלת המינונים. הרישיון היה נשלח ללקוח בסוף התהליך ונחזה כרישיון אותנטי החתום בידי רופאים המוסמכים לאשר אותו מטעם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

היקף העבירות של "תעשיית" הנפקת הרישיונות מוערך בשווי של עשרות מיליוני שקלים. במסגרת החקירה אף עלה, כי במספר מקרים סוחרי סמים ניצלו את האישורים שהתקבלו מהרופאים החשודים, בכדי לסחור בקנאביס למטרות רווח.