לאחר שאתמול נחשף מקרה ההטרדה החמור לכאורה של יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, היום (שלישי) הוא הודיע על התפטרותו מתפקיד ראש לשכת עורכי הדין. זאת, לאחר שהוגשה כנגדו תלונה ראשונה במשטרה. את התלונה הגישה עו"ד רות קוליאן, חברת לשכת עורכי הדין, בגין ניסיון לקבלת טובות הנאה מיניות ועבירות מוסר. בתוך כך, אגף החקירות והמודיעין במשטרה הודיע כי יבחן את הפרסום בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי.

עוה"ד של יאיר נתניהו תקף את יו"ר לשכת עורכי הדין - וזו הסיבה

בנוסף לתלונה במשטרה, הגישה קוליאן תלונה גם לוועדת האתיקה, בדרישה לשלול את רישיונו של חימי לאלתר, בטענה כי יש להתנער מהתנהגותו. "הטרדות מיניות במרחב הציבורי הפכו לנגע שפשה במדינה ואוכל כל חלקה טובה", ציינה בתלונה והוסיפה: "על לשכת עורכי הדין לומר בקול חד וברור - מעשים מגונים, לא בבית ספרנו".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, לאור הטענות נגדו חימי לא יגיע הערב לטקס הסמכת עורכי הדין החדשים, בו אמור היה להשתתף. כמו כן, מופעל עליו לחץ להתפטר, על אף העובדה שהוא במילא צפוי לסיים בקרוב את תפקידו.

כאמור, העיתונאית אילה חסון דיווחה אתמול בתכנית "אזור בחירה" בערוץ 13, כי יו"ר לשכת עורכי הדין, עורך הדין אבי חימי, ביצע בעצמו מעשה מגונה לכאורה במהלך שיחת וידאו עם עורכת דין שהיה עמה בקשר, ואף המליץ עליה לתפקיד שופטת. 

על פי הדיווח, בשנה האחרונה עורכת הדין פנתה לחימי כדי שימליץ עליה לתפקיד שופטת. מאותו הרגע לדברי עורכת הדין, כך נטען בדיווח, הוא שינה את היחס כאילו שהיא חייבת לו חוב. לאחר שעדכן אותה כי שלח מכתב המלצה, עורכת הדין קיבלה ממנו שיחת וידאו שבמהלכה, כך על פי הדיווח, הוא הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו מולה.

עורכת הדין, שהייתה המומה מהאירוע, תיעדה את המקרה. על פי הדיווח, לדבריה, הדבר נעשה ללא הסכמה ומדובר בהטרדה. היא שיתפה עורך דין בדבר, ולא התלוננה.