בג"ץ דן היום (שלישי) בבקשה המיוחדת של עורך הדין הבכיר משה שרמן להשתחרר מהייצוג של העבריין ניבי זגורי. עד כה בקשותיו של שרמן לא נענו, וזגורי מינה לעצמו בינתיים עורכי דין חדשים.

במהלך הדיון זעק עורך הדין שרמן: "פחדתי, ואני עדיין מפחד מהאיש שיושב פה מאחור. למה המדינה מתנגדת שאשתחרר מהייצוג שיש איום על החיים שלי?". 

זגורי השיב: "אני עצור חמש שנים, ופעם אחת לא החלפנו מילה. אני מרגיש כמו כלבויניק אם זה מה שהוא חושב עליי. איך הוא יכול לייצג אותי?".

עורכת דינו קסנטיני ציינה בתגובה כי "קשה להמנע מהמסקנה שמר זגורי עובר עיוות דין ולא זוכה לקבל את יומו בבית המשפט. זכויותיו נדרסות ברגל גסה, ניהול המשפט חוטא לזכויותיו של נאשם בפלילים - חזקת החפות אינה סיסמא ריקה מכל תוכן. ולכל אדם באשר הוא מגיע לנהל הליך הוגן וראוי. ההתעקשות של המערכת להשאיר מייצג שאינו מוכן לייצג וטוען טענות קשות בפני ההרכב העתיד לכרוע את דינו שבשלב זה ברי לכל, כי הן משחירות את פניו ומהוות כשל בייצוג שאינו הולם ואינו ראוי".

"יניב זגורי ביקש אף הוא שבית המשפט ישחרר את שרמן מייצוגו. סופו של יום יניב זגורי לא מצליח לנהל הגנה ראויה ומדובר בהתנהלות שאין לה אח ורע במדינה דמוקרטית שמגנה על זכויות אזרחיה בכל הליך משפטי כולנו תקווה כי תצא בשורה אמיתית מבית המשפט העליון שתהווה אמירה ברורה בעניין", הוסיפה.

כזכור, בחודש דצמבר האחרון לשכת עורכי הדין הגישה לבג״ץ בקשה להצטרפות לעתירה שהגיש הסניגור שרמן בבקשה לשחררו מייצוג לקוחו בהליך פלילי. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע סירב לשחרר את שרמן מן הייצוג למרות ששרמן הודיע לבית המשפט כי הוא חושש לחייו ולחיי משפחתו ככל שלא ישתחרר מייצוג זה.