עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין שהתפטר מתפקידו, התראיין היום (שלישי) ב'חדשות 12' והתייחס לראשונה לסערה לאחר הדיווח שפורסם ב'חדשות 13', בטענה כי הוא הטריד מינית עורכת דין שהייתה תלויה בו לקידום.

עורכת הדין שנפגעה מאבי חימי מגיבה: "קפאתי, לא הייתה הסכמה"
לאחר הסערה: אבי חימי התפטר מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין

גיא פלג על סערת אבי חימי: "חיסול פוליטי או עבירת מין?"

"היממה האחרונה היא הקשה בימי חיי, איני יכול להביט לאשתי וילדותיי בעיניים", אמר חימי בפתח דבריו, "הסיפור הוא פשוט, זה שלא סופר, היה לי קשר אינטימי עם אותה עורכת דין, והסרטון שהוצג הוא חלק מאותה מערכת יחסים ארוכה, אי אפשר לומר שאני עבריין מין, אי אפשר לומר שעשיתי מעשה מגונה".

"ציפיתי לפני שיפרסמו את הדבר הזה, שיזמנו אותי ואותה לפוליגרף לשאול מה היה טיב הקשר", הוסיף, "זה באמת אירוע חד פעמי שנכפה עליה? או שזה חלק מאירוע ארוך? איך אפשר להרוס חיים של אדם פרטי? לא נהגתי בצורה לא מוסרית, זה היה קשר בהסכמה בין שני אנשים בוגרים וזה נעשה בלי שום מעשה חלילה שהיה פלילי. לא פגעתי בה ולא פגעתי באף אחד".

אבי חימי (צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)
אבי חימי (צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)

לאחר מכן השיב חימי לשאלה כיצד העניין איתה התנהל אם היה צריך להמליץ על קידומה: "אני מתבקש להגיש עשרות ומאות חוות דעת של עורכי דין שפונים אליי מתוקף היכרותי איתם. היה לי קשר אישי עם אותה עורכת דין, אך גם קשר מקצועי. היא הייתה עורכת דין טובה, חוות הדעת שמסרתי בענייה היא מדודה וניתן לעיין בה. היא ביקשה ממני להגיש את חוות הדעת. אפשר לומר שטעיתי בעצם הגשת חוות הדעת, אך היא הייתה מדודה ומקצועית".

"לא אמרו לצופים בדיווח שהיא לא עברה את שלבי המיון הראשוני שלה", ציין חימי, "אם הייתי באמת רוצה לעזור לה אז מן הסתם הייתי דואג שהיא תעבור את השלב הנמוך הזה. לא עשיתי שום דבר בעניינה. אני מוכן ללכת לפוליגרף ולכל בדיקה אחרת. אני נמצא תחת חיסול פוליטי רק בגלל שאני מתנגד למהפכה המשפטית, יש ציר רשע מולי, אבל אני חזק ואתמודד עם זה".