היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה לו כי עליו להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט במסגרת הרפורמה המשפטית, בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא על רקע משפטו שמתנהל בימים אלו.

עד במשפט נתניהו על תרגיל החקירה של חפץ: "לא מזמנים אנשים סתם לחקירה"

במכתבה טענה היועמ"שית כי "יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט. זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021".

בנימין נתניהו על הרפורמה במערכת המשפט: "זה לא הורס את הדמוקרטיה". צילום: ערוץ הכנסת

בהרב-מיארה הוסיפה כי "יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שאושרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה".

כמו כן, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיב בחריפות: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".