במהלך פעילות משטרתית נגד גנבי רכבים, שוטרים שביצעו מחסום יזום בציר המנהרות בירושלים, ירו הלילה (בין שישי לשבת) לעבר נהג רכב שניסע להימלט מהם בנסיעה פרועה, תוך שהוא מסכן נהגים אחרים בכביש.

האירוע החל כאשר השוטרים ששהו במחסום, הבחינו ברכב חשוד שהגיע למקום. נהג הרכב עורר את חשדם והתבקש לעצור לבדיקה. כשהשוטרים ניגשו לרכב, הוא החל בנסיעה פרועה ונמלט מהמקום תוך סיכון שאר הנהגים. באזור קרית משה, על כביש בגין בירושלים, נפגש עם מחסום משטרתי נוסף, עקף רכבים וסירב לעצור.

בהמשך, נהג הרכב ניגח את הניידת, פגע בכלי רכב של אזרחים שהיו במקום ואף כמעט פגע בשוטרים. בנקודה זו, חשו השוטרים בסכנה לחייהם ושל שאר הנהגים וביצעו לעברו ירי. אולם, הוא המשיך להימלט בנסיעה פרועה. באזור מנהרת ליפתא, הרכב נעצר, לאחר שאיבד שליטה על רכבו ונעצר על ידי המשטרה. כאמור, החשוד פונה מהמקום באורח קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, פונתה מהמקום גם נהגת רכב שנפצעה באורח קל.

ברכבו של החשוד נמצאה סכין ובשלב זה טרם התבררה זהותו וכוונותיו. כוחות משטרה, בהם חבלן משטרתי הוזעקו לזירה וביצעו בדיקות ברכב, ובדיקות לזהותו של הנהג, והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.