מתיחות בין בן גביר למפכ"ל: התבטאותו אתמול (חמישי) של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעת ההפגנה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, הובילה למתיחות בין השר למשטרה. גורמים בצמרת הפיקוד במשטרה אף כינו זאת "התערבות בלתי לגיטימית בהתנהלות המשטרה. כמו כן, החלטת בן גביר לזמן את מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן לשיחת בירור בעוד שההפגנה עדיין התקיימה, תרמה גם היא רבות למתיחות. 

מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "ביום שני נשבית את כל המשק"
מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "ביום שני נשבית את כל המשק"

מבחינת המשטרה, זימונו של תורג'מן "חוצה את גבול הטעם הטוב", ומהווה מעין "דין שדה". גורמים במשטרה הוסיפו: "התערבות כזאת, תוך כדי מחאה והתנהלות של האירוע, תוך אמירה חריגה על אובדן שליטה, יש בה כדי לפגוע בכוח ההרתעה של המשטרה מחד, ולהעמיד אותה כמי שנשלטת ע"י השר מנגד. המשטרה היא גוף אכיפה שפועל על סמך מדיניות הממשלה, אולם על פי פקודת המשטרה והוראות החוק, ישנה תוכנית עבודה לכל אירוע, והתגובה הייתה בהתאם". מתיחות זו בין השר למפכ"ל, מפרה את השקט שניסו לשדר השניים מאז כניסתו של בן גביר לתפקיד. 

כעת, במשטרה מנסים לצנן מעט את המתיחות שנתגלעה בין בן גביר לבין הארגון והקצינים הבכירים שלו, ומעבירים מסר-"ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה בצורה הטובה והמקסימלית, יחד עם זה"-קצינים בכירים מאוד במשטרה מרגישים חובה לחזק את מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן.

"כמי שמסקר את המשטרה עשרות שנים, בוודאי חשוב להעמיד עתה את ההערכה הרבה וההכרה במקצועיותו של מפקד מחוז ירושלים. ניצב תורג'מן פיקד על תחנות, לוד, נתניה - ותחנות קשות נוספות, הוא איש עבודה וניהול וביצוע מוערך מאוד בארגון ובקרב הקצינים הקולגות שלו. הגיבוי שהוא קיבל ממפכ"ל המשטרה בזמן אמת, ראוי להערכה", כך אמרו למעריב קצינים בכירים מאוד במשטרה.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים. צילום: קריים מיניסטר

כאמור, עימותים נרשמו אתמול בין המפגינים, שניסו להתקרב אל ביתו של ראש הממשלה כשהם נושאים אבוקות וקוראים לו להתפטר. לאחר הודעת המשטרה על הרחובות שיחסמו באזור עקב ההפגנה, תקף בן גביר: "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים. אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

המפכ"ל שבתאי השיב להודעתו של השר, וגיבה את ניצב תורג'מן: "מפכ״ל המשטרה מגבה את מחוז ירושלים, מפקדיו והעומד בראשו ניצב דורון תורג׳מן, על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר. המפכ״ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן ,פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".