עו"ד אייל בסרגליק הודיע היום (ראשון) כי הוא פורש מהמרוץ לראשות לשכת עורכי הדין, זאת לאחר הסערה שעורר בעקבות הסכום הגבוה שגבה ממשפחתו של יורי ולקוב ז"ל שנרצח במעבר חציה בחולון - סכום של קרוב ל-600 אלף שקלים, את מרביתו החזיר בעקבות הביקורת הציבורית הרבה. 

אחרי הביקורת: עו"ד בסרגליק ישיב למשפחת וולקוב את הסכום שגבה ממנה

בסרגליק טען בפוסט שכתב בפייסבוק, כי עבר "לינץ' תקשורתי" והסביר מדוע החליט לפרוש מהמרוץ לראשות הלשכה. "בימים האחרונים פעלו כלפי כמו כלפי מי שדמו הותר. ניסו לפגוע במקצועיות שלי ובשמי הטוב, הטרידו את אמי חולת הלב ואיימו עלי באופן שהביא אותי להגיש שלוש תלונות שונות במשטרה. נחצה קו אדום, כולל פלישה למשרד שלי והתחזות ללקוח", ציין.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עוד הוסיף: "אני מפסיק את המרוץ שלי לראשות הלשכה לא בשל האיומים וניסיונות ההכפשה, אלא רק כדי להגן על משפחתי, על צוות העובדים שלי ועל לקוחותיי, שהתחילו לקבל שיחות מטרידות מאנשי תקשורת ומאחרים שמנסים לדלות מהם מידע תוך פגיעה בפרטיותם וביצוע עבירות פליליות. מדובר בחשודים/ות, נאשמים/ות, נפגעי/ות עבירה/ות שמגיעים ברגעים הלא פשוטים של חייהם לעורך דין שהם סבורים שהוא העורך דין עבורם, ומוכנים לשלם עבור שירות איכותי. הם לא אשמים בכך שרציתי לשמש כראש הלשכה. הרצון שלי לעשות טוב לכלל ציבור עורכי הדין, לא אמור לגבות מחירים כאלו ממני, משפחתי, ומשרדי".

יורי וולקוב (צילום: איכילוב)
יורי וולקוב (צילום: איכילוב)

עוד הוסיף כי "בשבוע שעבר עברתי לינץ' תקשורתי ולא רק. עיתונאים נתנו במה ללקוחות שטענו נגדי טענות שונות ומשונות, בלי לתת לי יכולת להתגונן. העובדות שמדברות לטובתי אינן נבחנות וממילא האמת אינה מעניינת אף אחד. זו הסיבה בגללה סירבתי לכל הצעה לראיון בימים האחרונים. ברור לי שאם זה קרה לי, זה יכול לקרות מחר לכל עו"ד אחר". 

הוא תקף: "כל לקוח שמעוניין להפר הסכם שכר טרחה חתום, למרות עבודה קשה שנעשתה בתיק, יפנה לעיתונאי ויציג טענו שווא. כל עו"ד במדינה עלול למצוא את עצמו במצב בו כתב טלוויזיה מבקש ממנו "הוכחות" לכך שפעל עבור לקוח במסירות ובתום לב, כשכל הראיות הללו חוסות תחת חיסיון עו"ד לקוח ולא ניתן להציגן – ואני לא אפר את חובת הנאמנות שלי עבור הלקוח".

כאמור, עורך הדין בסרגליק עורר סערה בתחילת החודש, לאחר שנחשף הסכום העצום אותו גבה ממשפחת הקורבן. לאחר לחץ ציבורי רחב שהופעל עליו, החזיר את רוב הסכום למשפחתו של וולקרוב ז"ל, וכמה עשרות אלפי שקלים הועברו על ידו לתרומות, כך מסר.