פרשת ההתעללות במעון בשדרות: עשרות הורים לילדים ופעוטות הפגינו מול ביתה של מטפלת המעון בשדרות שנעצרה לאחרונה בחשד למספר רב של מקרי התעללות בפעוטות שהיו תחת השגחתה. ההורים הגיעו להפגנה לאחר שראו את הסרטונים המזעזעים שמתעדים את ההתעללות בתחנת המשטרה. 

סהר ואנונו, הורה לילדה בת שנה ו-7 חודשים, סיפר ל"מעריב": "היו קללות, הערות גזעניות ושמעו הטחות. בכל סרטון שפתחו ראו מקרי אלימות. כמה שהילד יותר חטף, המשטרה הראו לי קרוב ל-30 סרטונים, ברגע שיצאתי מהתחנה התפרקתי, לא יכולתי לעצור את עצמי. זה היה הפחד הכי גדול שלי, לא סמכתי על אף אחד שישמור על הילדה שלי. אשתי עבדה פעם בגן הזה, זה גן עם פיקוח ושם טוב, קיבלתי תחושות שזה גן טוב, אני עדיין לא מעכל את מה שראיתי, זה זוועות שאי אפשר לתאר. אין הצדקה לאלימות כלפי ילדים".

הוא הוסיף וחשף: "המטפלת חצתה את הכיתה, והטיחה את הילדה שלי ברצפה. מרוב פחד הילדה קמה וברחה. בת שנה ו-7 חודשים. היו סטירות, הטחות על הרצפה, הרימו ילדים כמו מלט, הפכה ילדים עם כיסא. היא הרדימה את הילדה שלי על כיסא, הרימה אותה והטיחה אותה ברצפה. אני מבטיח לא לוותר לאף אחד ולא אשתוק לאף אחד - כולם ישלמו את המחיר, כולם ראו והתעלמו. איפה היו ההנהלה והפיקוח? שיקרו לנו במצח נחושה. הייתה סייעת בעבר שהתפטרה ודיווחה. השטן הזאת הרסה לנו את החיים".

יותם בן זכר, הורה לילד בן שנה ו-4: "התחושה נוראה, חיללו לי את הגוף והנשמה. ראיתי סרטונים של הילד שלי נגרר ברצפה, היא בעטה בו והתעללה בו, הראו לי 10 מקרים, כ-18 ילדים חטפו שם. כשראיתי את זה לראשונה צרחתי, ממש קשה לי ולאשתי.

"הילד שלי חזק, הוא קם כל לילה מסיוטים, הוא דופק את הראש כדי להירדם. אי אפשר לתאר כמה זה נוראי. אנחנו שמנו מכשיר הקלטה במקרה בגלל אינטואיציה שהייתה לאשתי. הבקשה שלי שיאפשרו להורים בגנים להסתכל במצלמות ולא רק אחרי שמגישים תלונה".

קטי, אמא לילדה בת שנה ו-7 בגן: "זה התגלה בזכות אמא בעלת תושיה ואומץ. שמעתי זוועות. לא משנה איך נתאר אותם, אלה זוועות שאי אפשר לתאר. נשברתי כשראיתי את הילדה התמימה שלי סובלת, בזמן שהילדה שלי ישנה, המפלצת דרכה לה על הראש ברגל לכמה שניות והמשיכה הלאה. הרבה סרטונים שהיא בעטה בילדה שלי והמשיכה הלאה. היא דפקה לילדה מגב בראש וזה לא הספיק לה".

"הילדה שלי בגן כבר שנה שניה. אלה התעללויות קשות. הילדים ממשיכים ללכת לגן, החליפו צוות. זה כישלון של כל המערכת. 240 מקרים בתוך 30 יום. אין לנו אמונה באף אחד, היום אני מפרשת את ההתנהגות של הילדה בצורה אחרת, אם הייתי אומרת לה נו נו נו היא נעמדה כמו חיילת והורידה ראש, לא הבנתי למה ואחרי שצפיתי בסרטונים הבנתי.

מויצ"ו נמסר בתגובה: "במסגרת מדיניות הארגון לאפס סובלנות במקרים כאלה -  העסקת העובדת הופסקה מיידית. במקביל אנו ממשיכים לתפעל מערכת ארצית מקצועית של פיקוח, בקרה והדרכות צוותים במטרה למנוע הישנות מקרים כגון אלה. ענף מעונות היום במשבר לאומי של כ״א ועם זאת אנו עושים ככל האפשר על מנת להמשיך ולהעניק לילדים את המיטב ולשמור על שגרת היומיום ורצף חינוכי. תוגברה הדרכת צוות המעון ואנו בקשר שוטף עם ההורים ובשיתוף פעולה מלא מול הגורמים הרלוונטים".