התנועה למשילות ודמוקרטיה דורשת מוועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין, להגיש קובלנה נגד עו"ד דפנה הלץ-לכנר, בטענה כי זו עברה עבירות משמעת במסגרת מכתבה לחברי הכנסת, בנוגע לשינוי חוק יסוד השפיטה שיעלה לדיון במליאת הכנסת.

בתנועה טענו כי הולץ-לכנר הפרה את כלל האתיקה האוסר על הדיונים וכתבו כי "במקרה דנן נקטה הנילונה באיום בוטה ומפורש כנגד 120 חברי הכנסת, תוך שהיא מסיימת את מכתבה בתוספת איום, למקרה שהרמיזות (העבות למדי) במכתבה פוספסו". עוד נטען כי הולץ לכנר הטעתה את חברי הכנסת, מכיוון שיש להם חסינות גורפת לגבי הצבעותיהם: "קשה להאמין כי עו"ד מנוסה כנילונה טעתה טעות כה גסה ביודעין, וערבבה בין חסינותם המוחלטת של חברי הכנסת בכל הנוגע להצבעה בכנסת, לבין החסינות המצומצמת הנוגעת למעשה או התבטאות".

"הנילונה הייתה מודעת היטב למופרכות איומיה, ועל מנת למנוע מחברי הכנסת להבין בעצמם את מופרכות האיום, הסוותה את איומיה כאילו הינם כתובים במפורש בחוק", הוסיפו. בשל מכתבה לחברי הכנסת, בתנועה למשילות ודמוקרטיה דורשים מוועדת האתיקה להגיש נגד הולץ לכנר קובלנה לבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, ולדרוש את השעייתה מהלשכה.

כזכור, אמש הולץ לכנר שלחה מכתב התראה לחברי הכנסת, בו היא מזהירה כי במידה והם יצביעו בעד שינוי חוק יסוד השפיטה – הם יהיו חשופים לתביעות אישיות כיוון שחסינותם לא תגן עליהם.