מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי התייחס הערב (חמישי) לאירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית והתלונה שהוגשה למח"ש בגין אלימות שוטרים נגד מפגינים בדברים שנשא בטקס סיום פו״מ במכללה הלאומית לשוטרים.

מח"ש פתחה בבדיקת השלכת רימוני ההלם בת"א; בן גביר: "נותן גיבוי מוחלט לקצין"

במהלך דבריו אמר שבתאי: "העת הזו היא תקופה מורכבת הן מבחינה פלילית ובעיקר ביטחונית. "אירועי הטרור גבו את חייהם של ארבעה עשר ישראלים בעת האחרונה. כל אירוע מתוחקר, נלמד ולקחיו מיושמים, כדי שמפקדים יובילו את אנשיהם למשימה הבאה למען ביטחון המולדת טובים יותר".

"בנוסף, ברצוני להתייחס לאירועי האתמול, אירועים קשים ומעציבים. זכות המחאה היא ציפור נפשה של הדמוקרטיה בישראל, ולכך משטרת ישראל מחויבת. אנו רואים בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית".

"יחד עם זאת, איננו יכולים להשלים עם אלימות והפרות סדר בקנה מידה רחב, קל וחומר, שכמפכ"ל, אינני יכול להשלים עם תקיפת שוטרים. ואֶמֶש היו לנו 11 שוטרים שנפגעו. בהזדמנות הזו אני מאחל גם לשוטרים וגם לאזרחים שנפגעו החלמה מהירה".

"כמי שעמד מקרוב יחד עם הפיקוד הבכיר, ועקב אחר השתלשלות האירועים, ראיתי במו עיני את ההתרחשות. אני מצדיע לשוטרים ומגבה את עשייתם. זה לא פוטר אותנו מתחקור פנימי והפקת לקחים".

"גם כשהגלים גבוהים והרוחות הנושבות מטלטלות, אנחנו, משטרת ישראל, נמשיך להגן ולשרת את אזרחי המדינה באופן שווה וללא משוא פנים ע"פ חוק. כך הננו מחויבים לעשות וכך נעשה באמצעות מפקדים מוכשרים כמוכם", סיכם המפכ"ל.