התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שבת) באופן בהול ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, ולמפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בנושא "מעורבותו הפוליטית הפסולה והאסורה" של השר לביטחון לאומי בניהול משטרת ישראל. זאת, בהמשך למכתב ששלח בן גביר למפכ"ל המשטרה בנושא מדיניות השר בעניין חסימות צירי תנועה מרכזיים במחאות. 

לטענת התנועה, השר בן גביר עושה שימוש במשטרה כ"מיליציה הפרטית" שלו, ועל מנת לנגח מחאה ציבורית אשר אינה נוחה לו, תוך שימוש באלימות משטרתית קשה ו"גיבוי" השוטרים בשטח.

בן גביר במכתב למפכ"ל לקראת המחאה הערב: "לחדד את מדיניותי לגבי חסימות כבישים"
בכיר לשעבר במשטרה מזהיר: "אם בן גביר ימשיך להתערב בהפגנות, יהיו נפגעים"

כוחות משטרה ויס"מ מול אלפי המפגינים ליד המספרה של שרה (צילום: ששוני)

בפנייה הוזכר האירוע שהתרחש ביום רביעי האחרון, "שם נחרדנו לראות – ביחד עם כל הציבור בישראל – את התמונה שהפיץ השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בעודו נמצא בחפ"ק המשטרתי המנהל את אירועי המחאה, עד כדי מתן פקודות בשטח לשוטרים ולגורמי השיטור", לשון הפנייה. 

"דומה היה, כי ביום רביעי זה, איבדה המשטרה, על שוטריה ומפקדיה – את השליטה באירועים, ומניהול מקצועי ומדוד הפכה תגובת המשטרה לתגובה אלימה ודורסנית – בשליחותו של פוליטיקאי אשר ההפגנות בחלקן מופנות כלפיו וכלפי הממשלה בה הוא מכהן.

"בפנייתנו הזכרנו את מכתבו של השר לביטחון לאומי שנשלח אתמול למפכ"ל, ובו לטענת התנועה הסתתרה הורדת פקודה של ממש ובה הוראות כיצד לנהל הערכות מקצועית של משטרת ישראל בניהול הסדר הציבורי. 

"במכתבנו קראנו למפכ"ל המשטרה שלא להישמע לפקודות אלו של השר, שדגל שחור מתנוסס מעליהן, פקודות שהן אינן חוקיות בעליל, וניתנות בחוסר סמכות ותוך ניסיון להסוותן כ"מדיניות השר". כמו כן קראנו ליועמ"ש לממשלה, להוציא באופן מיידי הנחיה האוסרת על השר להתערב בניהול ענייניה המקצועיים של משטרת ישראל, ולהותירם בידי הדרג המקצועי והפיקוד בשטח

מעו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי של התנועה לאיכות השלטון, נמסר: "אנו מחזקים את ידיהם של שוטרי ומפקדי משטרת ישראל, ונפעל בכל דרך חוקית על מנת להגן על משטרת ישראל – גוף השיטור האחראי על שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל – מפני מעורבות פוליטית אסורה ופסולה. אנו סומכים על מפכ"ל המשטרה ועל היועמ"ש לממשלה, כי יעשו הכל על מנת להגן על משטרת ישראל, ועל מנת להגן על ציבור המפגינים".