פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סאמר אבו עסא (27) ועלא אבו עסא (31) מאום בטין לאחר שביחד עם ראלב אבו עסא חטפו שני אחים, ירו באחד מהם השאירו אותו מדמם ומחוסר הכרה לצד הדרך. לנאשמים יוחסו עבירות של חטיפה לשם חבלה חמורה, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות נשק וגניבה. 

על פי כתב האישום, הגיע ראלב לחנות שבבעלות משפחת המתלוננים ודרש מהם כספים או מוצרים, תוך שהוא מציין שזה בתמורה לשמירה אותה הוא מספק להם. במועד שאינו ידוע החליטו הנאשמים וראלב לחטוף את המתלוננים. במהלך חודש ינואר הגיעו השלושה לחנות של המתלוננים ודרשו מהם לצאת וללכת לכיוון הרכב על מנת לשוחח איתם.

כאשר הגיעו המתלוננים אל הרכב הכניסו הנאשמים וראלב את אחד המתלוננים לרכב בכוח. בשלב זה הורה ראלב לעלא להיכנס לחנות ולירות באחיהם של המתלוננים. עלא נכנס לחנות, הבחין כי האח אינו במקום, גנב כ-2000 שקלים מהקופה ויצא לכיוון הרכב והתיישב לצדו של המתלונן השני. לאחר דין ודברים בין המתלונן הראשון לראלב ולנאשמים, שלף ראלב אקדח, הכה באמצעותו במצחו של המתלונן וירה מספר פעמים לעבר רגליו ובטנו.

למרות בקשתו של המתלונן השני כי יפנו את אחיו לקבלת טיפול רפואי, כאשר הגיעו לצומת אבו כף השליך ראלב את המתלונן מחוץ לרכב והמשיך בנסיעה מהמקום, בעוד המתלונן שרוע על הקרקע, מתבוסס בדמו ומחוסר הכרה. הנאשמים וראלב התעלמו מבקשותיו של המתלונן השני כי ישחררו אותו ולקחו אותו לשטח מיוער באזור היישוב אום בטין, שם בשלב מאוחר יותר שחררו אותו. המתלונן הראשון פונה על ידי עוברי אורח למרפאה באום בטין ובשלב מאוחר יותר הובהל לבית החולים סורוקה.