בצורה הברורה העקיפה: מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד, קיבל היום (חמישי) אישור כמעט סופי לפיו כל עוד השר לביטחון לאומי הוא איתמר בן גביר, אין לו סיכוי להתמנות למפכ"ל הבא של משטרת ישראל. ניצב אשד מונה לתפקיד ראש אגף ההדרכה של משטרת ישראל, תפקיד נחות מזה שהוא ממלא היום.

ההפגנות נגד הרפורמה נמשכות: המפגינים הגיעו לביתו של השר לוין

ניצב אשד נחשב לאחד הניצבים המובילים במשטרה וסומן כאחד המועמדים הראויים לכהן כמפכ"ל המשטרה הבא תוך התמודדות שווה מול ניצב דורון תורג'מן מפקד מחוז ירושלים.

אירועי המחאה האחרונים באזור תל אביב ואי שביעות הרצון שהביע בן גביר בעקבות השבועות הראשונים למחאה, במהלכם המשטרה הכילה את האירועים, לא היו לרוחו של השר לביטחון לאומי, שבשבוע שעבר בפנייה אל המפכ"ל ביקש לתזכר את ניצב אשד לגבי המדיניות שהוא מתווה ולפיה אין חסימת צירי תנועה.

ההמשך ברור מבחינתו עם ההחלטה להעבירו מתפקידו. אלא שהיום הודיע השר בן גביר כי קיבל את המלצת המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי ואישר את המינויים החדשים ובכלל המינוי של ניצב אשד לראש אגף ההדרכה.

לתפקיד ראש אטו"ב תמונה תנ"צ לימוד נח שתקודם לדרגת ניצב. לתפקיד סמפכ"ל המשטרה מונה ניצב אבשלום פלד, שמחליף את ניצב דוד ביתן.

ראש האופוזציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: ״לא היתה חרפה כזו בתולדות המדינה. ליצן הטיקטוק מדיח קצין מצטיין במשטרה בגלל שאין מספיק דם ואלימות ברחובות".

ממפלגת 'ישראל ביתנו' נמסר: "מעניין שמפקד מחוז ת״א הודח מתפקידו בגלל ש״לא עמד במדיניות״ של בן גביר והכיל את האירוע היום. מנגד רק לפני יומיים אותו בן גביר שיושב בישיבות קבינט ויחד עם שרים נוספים הכילו ירי רקטות על מדינת ישראל ללא כל תגובה, אגב שם אף אחד לא הודח. סדר עדיפויות הפוך".

מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה: "טירוף מערכות. מפקד מחוז ת"א עשה הכל כדי לשמור על הסדר הציבורי ובו בזמן להכיל את המחאה החשובה בתולדות ישראל, ובזמן הזה, בן גביר הפיץ לתקשורת שהוא 'מאוכזב מהמשטרה' ודחק במפכ"ל להדיח אותו. האנרכיסט הזה רוצה לראות דם של מפגינים נשפך על הכבישים. טרוריסט היה ונשאר. לא ניתן לו לנצח".

ח"כ נעמה לזימי ('העבודה'): "מי שלא מתיישר על מלא - מודח על מלא. עמי אשד הודח מתפקידו כמפקד מחוז ת"א רק כי סרב להפעיל לערב המפגינים כוח שהיה עולה בחיי אדם. בן גביר מעדיף קצינים עושי דברו שזורקים רימוני הלם על פני קצינים מקצועיים. בדרך, הוא שוכח שכדי להדיח קצינים בדרגת ניצב צריך סיבה טובה יותר מזה שהם לא מתיישרים עם הפקודות שלך שמסכנות את שלום הציבור. בן גביר - הוכח שהליך ההדחה תקין".

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש עוד הערב צו ביניים לבג"ץ למניעת הדחתו של מפקד מחוז ת"א: "המעשה הבזוי של השר לביטחון לאומי הוא כתם שלא יימחה. ידע מעתה כל מפקד בכיר במשטרה כי הקריירה שלו נתונה בסכנה כל זמן שלא יענה לדרישות השר. בן גביר הפך את המשטרה היקרה שלנו לארגון פוליטי בשירות משטר דיקטטורי. זה לא יעבור בשתיקה. התנועה קוראת לציבור לצאת להפגנות ענק במוצאי שבת בכל מוקדי המחאה המרכזית, כדי לעצור את ההידרדרות. לא ניתן למשטרה להפוך למיליציה פרטית של בן גביר".