גבר שסבל במשך כמעט שני עשורים מכאבים קשים בגב התחתון ובאשכיו, תובע את קופת החולים מכבי שלא איתרה בזמן גידול שפיר בעמוד שדרתו. התובע, המיוצג על ידי עורכי הדין ד"ר אבי רובינשטיין ושמואל יקירביץ, טוען כי סבל מגיל צעיר מכאבים חזקים באשך שמאל ובהמשך מכאבי גב עם הקרנה לרגל ופגיעה בתפקוד המיני. אולם רק לאחר 16 שנים הופנה לצילום MRI - שם התגלה הגידול.

בתביעה טוען התובע, כי אף אחד מהרופאים לא הקדיש מחשבה למציאת מקור הכאב, ולו היו עושים כך ומפנים אותו לבדיקת הדמייה פשוטה, הם היו מגלים שהכאב קשור לגידול בעמוד השדרה התחתון. 

עו''ד שמואל יקירוביץ' (צילום: ישראל הדרי)
עו''ד שמואל יקירוביץ' (צילום: ישראל הדרי)

מאז האירועים נקבעו לתובע 100% נכות, הוא סובל מאי שליטה על הסוגרים כאשר הוא נדרש לצנתר את עצמו ארבע-שש פעמים ביום ולהסדיר את יציאותיו באמצעות תרופות.  בנוסף, הוא סובל מכאבים ברגליו ומתחושת נימול, הולך בצליעה וסובל מהפרעות בתפקוד המיני, דבר שחייב אותו ואת בת זוגו לעבור טיפולי הפרייה כדי להיכנס להריון.

מנהל מחלקה לנוירוכירורגיה שבדק את התובע מטעם התביעה, קבע בחוות דעתו, כי הרופאים שטיפלו בו לאורך השנים פעלו שלא כנדרש מרופא סביר. המומחה מעריך כי לו היה מאותר הגידול ומוסר כירורגית בשלב מוקדם בהרבה, היה הדבר עשוי להביא לתוצאה של נכות מינימאלית, כאשר הוא מעריך ש-90% מנכותו הנוכחית קשורה לאיחור באבחון.  

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה במכבי. אנו לומדים אותה ונמסור כמקובל התייחסות מפורטת בבית המשפט".