שוב עולה החשד לרצח של אישה התשיעי במספר מאז תחילת שנת 2023: חוקרי משטרת מרחב מנשה עוכב היום (חמישי) לחקירה תושב פרדס חנה בשנות ה- 50 לחייו בחשד למעורבות ברצח בת זוגו לשעבר, שגופתה נמצאה ללא רוח חיים ועם סימני אלימות קשים בפניה, בחדר השינה שלה בדירתה בפרדס חנה. 

מי שאיתר את המנוחה היתה בתה בת ה-15 המתגוררת עימה בדירה ואשר מיד לאחר שהתעוררה בחמישי בבקר משנתה ולא מצאה את אימה נכנסה אל חדר השינה שלה ונחרדה לגלות את האם מוטלת על הרצפה כשהיא ללא רוח חיים וסימני אלימות על פניה. הבת היא זו שהזעיקה לדירה את כוחות המשטרה וצוותים של מד"א שבתום ניסיונות להציל את חייה נאלצו לקבוע את מותה. 

פראמדיקית מד"א מיכל סקוירסקי סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את האישה כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות קבענו את מותה".חוקרי המשטרה בראשותו של מפקד מרחב מנשה נצ"מ שלומי בן שושן שהוזעקו לדירה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שמעלה חשד לפלילים. המשטרה אספה ממצאים מהזירה ופתחה בסריקות ובמקביל ביצעה מעצרו לחקירה של בן זוגה לשעבר.

מסתבר כי בן הזוג לשעבר היה האחרון שראה את האישה מהלילה קודם לכן שעה שהגיעה ככל הנראה לביתה ומשכך נבדקת מידת מעורבותו. יחד עם זאת במשטרה לא ממהרים להסיק מסקנות וממתינים לתוצאות בדיקה של המעבדה לזיהוי פלילי וכן נתיחת גופתה של המנוחה שהתגוררה בפרויקט יוקרה בכרכור. בין בני הזוג לא נרשמו אירועי אלימות מהעבר כמו גם לא נמצאו חפץ כלשהו ששימש לביצוע העבירה. כשהגיעה האב לזירה הוא מיד הפך את אמה על הגב והישירה, אז נחשף לחבלה בפניה.

בן הזוג מסר גרסה זו לחוקרים. בשלב הזה מתמקדת החקירה בבדיקות מעבדה לזיהוי פלילי ובהמשך בנתיחת גופתה של המנוחה במטרה לקבוע את סיבת המוות. בשלב הזה נותר בעינו החשד לרצח, אך גם נבחן החשד כי מדובר בחבלה כתוצאה מנפילה בעת שינה.

בעקבות העלייה במקרי רצח נשים שדולת הנשים לשר בן גביר: "תעלה את חוק האזיק האלקטרוני להצבעה ביום א הקרוב או שתשים את המפתחות  ותלך הביתה. נכשלת. זו המשמרת שלך".

הדס דניאלי ילין, מנכל"ית שדולת הנשים, מגיבה לרצח של האישה בפרדס חנה: "כבר שבועיים שאנחנו צועקות ואין מענה. נאלצות שוב ושוב להספיד נשים שנרצחו. עוד לא עבר שבוע מהרצח של אדיסי אלבנה ז"ל, והתבשרנו היום על רצח של אישה נוספת. 9 נשים שנרצחו מתחילת השנה. 3 נשים נרצחו מאותו היום לפני שבוע בו הקואליציה הפילה את חוק הפיקוח האלקטרוני ובהחלטה אחת הוכיחה כי דם נשים הינו הפקר. אנחנו לא מעניינות אותם. הביטחון שלנו לא חשוב להם. על הרצח הזה לא תשמעו מהשר בן גביר. הוא עסוק בהקמת מיליציה פרטית והצפת המדינה בעוד נשק במקום להגן על חיי נשים.  המגמה הולכת ומחריפה, וחמורה הרבה יותר מהשנה הקודמת. אנחנו במצב חירום. אנחנו קוראות לשר בן גביר, אם אתה לא מחיל את דין הרציפות על חוק הפיקוח האלקטרוני כבר ביום ראשון הקרוב, תניח את המפתחות ותתפטר. זאת המשמרת שלך, והאחריות היא עלייך".

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים אמרה בתגובה לחשד לרצח: "זהו רצח שני של אישה על-ידי בן זוגה, תוך שבוע, ותשיעי בשלושה חודשים בלבד, מתחילת השנה. "האלימות כלפי נשים הפכה למכת מדינה, טרור מבית, המחייב את רשויות המדינה להכריז על מצב חירום לאומי להגנת נשים מפני בני זוגן כדי למנוע את הרצח הבא".

"הנשים משלמות בחייהן מחיר כבד על אוזלת יד וחוסר הרצון והמעש של הממשלה ביישום חוקים ותוכניות שנועדו להגן על הנשים מפני אלימות בביתן, ובכללם את התוכנית לטיפול באלימות במשפחה ולנקוט בצעדים מעשיים למניעת הרצח הבא", הוסיפה.