"אם רוצים לעשות סדר ולהחזיר את תחושת הביטחון חייבים להעצים את כוחה של המשטרה באופן משמעותי וכמה שיותר", אמר היום (ראשון) למעריב גורם בכיר לשעבר במשטרה שמכיר מקרוב את ההתרחשויות בקרב ארגוני הפשיעה בימים אלו. "כולם מדברים על מאבק מול הפשיעה במגזר הערבי ונדמה שלא כולם הפנימו מה באמת מתרחש. ארגוני היהודים במשך שנים העסיקו את הגורמים במגזר הערבי כאנשי ביצוע ומה שקרה הוא שאותם גורמים מהמגזר התעצמו באופן פראי ממש, הפכו להיות שחקן מרכזי בשטח כזה המאיים לכאורה על 'יוצריו'. המשטרה מתמקדת בפעילות מול ארגוני הפשיעה במגזר הערבי שחלקם מצויים בסכסוכים עמוקים ועקובים מדם אולם הדרמה הלא פחות משמעותית מתחוללת מתחת לפני השטח".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אלא, ששום דבר לא באמת מתחת לפני השטח ובמשטרה יודעים הכל מהבחינה המודיעינית ויושבים על הצוואר של אותם ארגונים כמו זבוב על הקיר במטרה לסכל כל ניסיון לפיגוע פלילי שעלול להסתבך ולהסלים את המצב הרבה מעבר לאיך שהוא כיום. בכל מקרה גם במשטרה לא מכחישים שמדובר במצב מסוכן מאד, שכל כולו מאבק בשם הכסף הגדול.

בחינה בקרב גורמי פשיעה מעלה היתכנות והיערכות מוקדמת לשיתוף פעולה עד כדי "ברית" בין מספר ארגוני פשיעה יהודיים משמעותיים לרבות הגדולים שביניהם וזאת מול ארגון פשיעה גדול ומשמעותי מהמגזר שבחודשים האחרונים, כך עולה החשד, נקשר שמו למספר אירועים פליליים ושימוש באמצעי לחימה (אמל"ח) כנגד מספר גורמים בכירים בארגוני פשיעה גדולים כאמור במגזר היהודי.

גורם בכיר המעורה בנעשה בקרב הארגונים מסביר: "כולם יודעים שהמשטרה חילקה את העבודה סביב הארגונים בין יחידת העילית להב 433 באמצעות היאחב"ל למחוזות. במחוז הצפוני חולשים על ארגוני חרירי, איאד, בכרי, אבו לטיף ואחרים, במחוז תל אביב על הארגונים היהודיים המשמעותיים של מוסלי, מולנר וחייא ובמרכז קיבלו את הטיפול על ארגונו של קוטייר עודה וג'ארושי. בדרום אמונים על דומרני, בני שלמה, לביא".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עוד הוסיף: "ישנו ארגון שצמח מתוך שני ארגונים והוא היה בן הטיפוחים שלהם במגזר. בשלב מסוים הוא הבין שהוא יודע 'לעוף' לבד אבל הוא לא יילחם על הטריטוריה של אלו שגידלו אותו ויוצא ל'עבודה' באזור המרכז ותל אביב, שם הוא מקבל כוח בזכות הארגונים היהודים שמשוועים באותם ימים לקבלני ביצוע, למישהו שיעשה עבורם את העבודה. הם לומדים הכל לרבות השימוש במטענים ולימים גדלים בצורה מפחידה עד כדי שהם מהווים איום ממשי על אותם ארגונים שהשתמשו בהם. צריך להבין שמדובר בכסף עצום והם הרי טיפלו בגביית דמי חסות, סחיטה, איומים, אירועי ירי, הפעלת מטענים, הלוואות בשוק האפור, הכל מהכל והם מתחילים לעבוד במקביל גם לבד".

"כשמי מהם נכנס לכלא, וזו רק כניסה פיזית כי בחוץ ממשיכים החיילים לעבוד - אלא שאז מתחילות הבעיות הקשות כי מקור ההכנסה שלהם נפגע מעט והם מפסיקים לקבל שכר מאותם ארגונים יהודיים. חלק מאותם ארגונים יהודים ירדו מהארץ כל אחד וסיבותיו הוא. בוואקום הזה הם נכנסים לעבודה ומתחילים להלך אימים על מי שהשתמש בשירותים שלהם".

אותו גורם מסביר על מה שעומד מאחורי אותו ראש ארגון גדול מהמגזר: "הוא ניסה להפעיל לחצים, היו אירועי ירי לעבר בתי מגורים, ירי לעבר בתי עסק, הצתת כלי רכב ודרישה לכספים במשך תקופה לא מבוטלת כיוון שראשי אותו ארגון שוהים מאחורי סורג ובריח למשך שנים ארוכות ומישהו בכל זאת צריך לכאורה לדאוג לכלכלת המשפחות שלהם. נוצרה יריבות מרה בין אותו ארגון ערבי לארגונים אחרים שהחליטו להתאחד ולא להיכנע. זה יכול להוביל למלחמת עולם ברחוב הפלילי וזה לא צחוק" . 

עוד הוא מציין כי גם במשטרה יודעים היטב שארגוני הפשיעה נכנסו עמוק לתוך עולם הכדורגל וזאת מתוך הבנה שדרך קבוצות הכדורגל הם יכולים בקלות להלבין הון.

בכיר במשטרה מציין: "מרגישים היטב את היד של ארגוני הפשע הגדולים גם מהמגזר היהודי וגם מהמגזר הערבי בקבוצות בליגת העל ובקבוצות בליגה הלאומית ואפילו בקבוצות בכירות מאד. זה הפך להיות בלאגן אחד גדול והם נוגעים כמעט בכל תחום בחיים שמהווה מקור להשגת כסף כי כסף זה כוח וכוח זו שליטה ושליטה זו עוצמה וחוזר חלילה".

עוד מאשר אותו גורם כי המשטרה נערכת לקראת החיבור בין ארגוני הפשיעה היהודיים נגד אותו ארגון מהמגזר הערבי. "אם זה לא יעצור בהבנות והסכמות הדדיות זה עלול להוביל לתרחיש מסוכן מאד".