המשטרה עצרה היום (ראשון) חשוד נוסף, שביעי במספר, באונס קבוצתי של קטינה בנתניה. צוות הבלשים הצליח להתחקות אחר החשוד - תושב ג'סר א- זרקא בן 50 והוא נעצר בחדרה. הוא הובא לחקירה בתחנת נתניה ובסיומה יוחלט לגבי המשך מעצרו.

מעצר החשוד בחשד לאונס בנתניה. צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר נעצרו שישה תושבי ואדי ערה וג'סר א-זרקא בחשד לאונס הקטינה לאחר שסיפקו לה סמים ואלכוהול. חקירת המשטרה החלה לפני כשבוע ובמהלכה על החשד כי החשוד המרכזי, צעיר בן 24 תושב ואדי ערה, הכיר את הנערה באמצעות הרשתות החברתיות, ולאחר שנפגשו בחדר במלון "גליל" הנטוש במרכז העיר סיפק לה על פי החשד אלכוהול וסמים. במשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה, הנערה הועברה להמשך טיפול באגף הרווחה.

עוד עלה כי על פי החשד לאחר שהכרתה התערפלה היא אולצה לקיים יחסי מין עם שניים מחבריו של החשוד. בהמשך, נאנסה הנערה גם על ידי החשוד המרכזי וחבריו עוד מספר פעמים, כאשר החשוד הביא אותה לאותו מקום באמתלות שונות.

חוקרי הצוות המיוחד שהוקם בתחנת נתניה שניהלו את החקירה עצרו  כאמור במהלך השבוע האחרון את החשוד המרכזי וחמישה מחבריו ומעצרם הוארך בהתאם לחשדות נגדם. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע קשה וחריג במיוחד של ניצול ופגיעה בנערה צעירה. מיד עם קבלת הדיווח הראשוני יצאו הגורמים המטפלים במינהל הרווחה לפגוש אותה ולסייע בידה להגיש תלונה "בבית לין" ( מרכז הגנה לקטינים), כמו גם תיווך האירוע הקשה להורים וליווי מתמשך לבדיקות הרפואיות הנדרשות. ראש המינהל מעדכנת את ראש העיר באופן שוטף.  העובדים הסוציאליים ימשכו להעניק את המעטפת הטיפולית לנערה ולהורים במקצועיות וברגישות הנדרשות בנסיבות הקשות של האירוע".

מנכ"לית שדולת הנשים, הדס דניאלי ילין, בתגובה לאונס הקבוצתי בנתניה: "אנחנו מזועזעות מהחדשות הקשות הבוקר. רק השבוע נחשפנו לעדות הקשה של נפגעת האונס הקבוצתי באילת. אונס אכזרי שהותיר אחריו טראומה קשה ושנים של שיקום. והבוקר קמנו לעוד סיפור מחריד. אונס קבוצתי שעברה נערה בת 13 על ידי 6 גברים. עוד נערה שתסחוב איתה טראומה לכל החיים. עוד חיים שנהרסו ברגע".

עוד מסרה, כי "לצערנו, רגעים כאלה מחדדים לנו עד כמה המדינה אינה עושה מספיק עבור הביטחון של נשים במרחב: ממערכת חינוך שכמעט מתעלמת מהנושא, דרך מערכות חוק ומשפט שממררת את חיי הנאנסות ועד לעונשים מקלים לאנסים ותוקפים. אם יש רפורמה שצריך להעביר זאת רפורמה שתבטיח לנו את הביטחון הבסיסי שמגיע לנו. מכל תוקף, אנס, או מפגע.  אנחנו קוראות לכל הגורמים הרלוונטים לחקור את האירוע עד תום ההליכים ועד שיעשה הצדק. ולממשלה לשים את הביטחון האישי שלנו בראש סדרי העדיפויות שלהם".

גיא עין צבי, המייצג את החשוד המרכזי מטעם הסנגוריה הציבורית אמר: "מלכתחילה מסר מרשי בחקירתו שהוא היה בקשר עם המתלוננת ואף נפגש עימה בנוכחות של אנשים נוספים. הוא שולל מכל וכל מגע מיני עם המתלוננת ואף שולל נוכחותו בזמן שמישהו אחר קיים איתה מגע כלשהו. הוא משתף פעולה בחקירתו, משיב לכל השאלות שנשאל, וממתין לקבלת תוצאות בדיקות המעבדה שאמורות לנקות אותו מכל חשד. בדיון היום, בית המשפט העביר ביקורת על קצב התקדמות החקירה, ומשום התרשמותו שאינה מתקדמת בקצב משביע רצון, ועל מנת לפקח מקרוב אחר התקדמות החקירה, הוארך המעצר עד ליום שלישי בלבד, חרף בקשת המשטרה להארכת המעצר בשמונה ימים".