סערה התעוררה בסוף השבוע, בעקבות האירוע בו צעיר ערבי נהרג על ידי שוטר בירושלים, לאחר שלטענת המשטרה חטף נשק מכוחות הביטחון במקום והחל לירות לעברם. סנ"צ עידן אילוז, דובר מחוז ירושלים, שוחח על כך הבוקר (ראשון) עם גדעון אוקו וטל שלו ב־103fm.

מפכ״ל המשטרה מגבה את השוטרים: "האירוע בעיר העתיקה - פיגוע"

 לדבריו, "ביום שישי לקראת חצות, הר הבית היה סגור, ובאיזשהו שלב, שוטרים שהיו בחלק הפנימי של שער השלשלת, מזהים חשוד. שוטר ניגש אליו לתשאל אותו, בתשאול הזה הוא שאל אותו מאיפה הוא, מה הוא עושה פה, ובעצם אומר לו שההר סגור ומתחיל ללוות אותו החוצה".

עוד אמר: "בנקודה הזאת, אותו מחבל הפתיע את השוטר, התנפל עליו, חטף לו את הנשק מהנרתיק, וביצע ירי לעבר שתי שוטרות מג"ב שעמדו בסמוך. השוטר נאבק באותו מחבל ושוטר נוסף מבצע ירי, והם נטרלו את המחבל. מכל העדויות, מכל הממצאים, מכל מה שאנחנו אספנו, באופן חד משמעי מדובר בפיגוע ירי שיכול היה להסתיים ברצח של שוטרות. מה שקרה ביום שישי האחרון זה פיגוע לכל דבר ועניין".

הוא הדגיש כי "לא כל מטר רבוע בעיר העתיקה מכוסה במצלמות אבטחה. אם השער היה פתוח, ניתן היה לראות את הפיגוע. למרבה הצער, העובדה שאין כיסוי של מצלמות של האירוע הזה הייתה קרקע פורייה להרבה פייק ניוז סביב הפיגוע". 

לטענתו, "אנחנו מדברים על מחבל שחטף נשק משוטר, ירה לכיוון שתי שוטרות מג"ב ויכול היה לרצוח אותן, אלמלא התגובה". הוא הוסיף כי בתקופה האחרונה אותו אדם חווה "הקצנה דתית. הוא החליף ממש בתקופה האחרונה טלפון חכם שהיה ברשותו לטלפון טיפש".