בית המשפט באוסטרליה הרשיע היום (שני) את מלכה לייפר בביצוע מספר עבירות מין בתלמידותיה בבית ספר חרדי במלבורן. לייפר נמצאה אשמה ב-18 מתוך 27 אישומים. המתלוננות בתיק הן שלוש אחיות שטענו כי לייפר התעללה בהן מינית בין 2003 ל-2007 כשהיו קטנות ולמדו תחתה בבית הספר.

כזכור, לפני שנתיים לייפר הוסגרה לאוסטרליה במבצע חשאי בהנחיית האינטרפול, לאחר 13 שנה בהם הייתה בישראל ונמלטה מרשויות החוק באוסטרליה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

מארגון מגן שליווה את הנפגעות נמסר: ״סוף סוף לאחר שנים של עינוי דין, עשה בית המשפט באוסטרליה צדק והרשיע את מלכה לייפר. זהו יום בשורה לכלל נפגעות ונפגעי עבירות המין שרואים שגם אם ההליכים נמשכים וגם אם הפוגעים מנסים להתחמק מלתת את הדין בסופו של דבר הם משלמים על מעשיהם. אנו גאים בנפגעות שמצאו כוחות לנהל מאבק ארוך גם כשהוא היה נראה חסר סיכוי, והוכיחו לכולם שהצדק יכול להיעשות״.

יו"ר מפלגת העבודה מיכאלי מסרה על ההרשעה: "ממשלת נתניהו והחרדים שמסרבת היום לחתום על האמנה למאבק באלימות כלפי נשים, היא אותה ממשלה שסירבה להסגיר את מלכה לייפר שפגעה בכל כך הרבה תלמידות שלה. הנפגעות האמיצות שלא ויתרו והגיעו גם לארץ כדי להיאבק על הצדק שלהן ניצחו היום. עוד תחנה במאבק בפגיעה מינית באשר היא, עד שנפסיק אותה".