פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד האחיות שורוק (23) וואפה (27) צעלוק מערערה בנגב וכנגד מאג'ד סועאד (27) מכרמיאל, זאת לאחר שנהגו לשלוח לנבחנים את תשובות בחינות הבגרות בתוך זמן הבחינה.

מכתב האישום עולה כי במהלך 2019, הנאשמות קשרו קשר על מנת להונות את משרד החינוך, וזאת על ידי קבלת שאלוני הבחינה במועד הבחינה או עוד קודם לכן, ושליחת פתרון הבחינות בתוך זמן הבחינה לנבחנים, לצורך הפקת רווח כלכלי. על מנת להסתיר את זהותן פעלו הנאשמות תחת שמות בדויים, השתמשו באנשי קש, שוחחו בטלפון דרך תוכנה לעיוות קול ועוד. כמו כן, בשיחות עם אנשים נהגה שורוק להציג את עצמה כגבר בשם "נביל", תוך שהיא משמשת בתמונה של אדם אחר ללא רשותו ו-וואפה הציגה עצמה כגבר בשם "מוחמד".

הנאשמות נהגו לפנות באמצעות הרשתות החברתיות למאות אלפי נבחנים לעתיד, תוך שהבטיחו שביכולתן לרמות את משרד החינוך ועל ידי כך לקבל ציונים גבוהים בקלות וללא השקעה. בין היתר שורוק הקימה והפעילה חשבון אינסטגרם לו היו כ-250,000 עוקבים, ובמסגרתו פרסמה לנבחנים פוטנציאליים, שביכולתה לעזור להם לעבור את בחינת הבגרות במרמה. בפרסומים, השונים ציינו הנאשמות מגוון של בחינות בגרות, כשלצדן המחיר של אותה הבחינה (בין 50 ל-300 ₪ לבחינה) והוסיפו מספר טלפון יצירת קשר. עם פניית הנבחן לנאשמות, הוא נדרש להעביר את התשלום ב"מזומן בזמן" ולהציג אסמכתא. לאחר התשלום, דאגו הנאשמות לצירוף הנבחן לקבוצת ווצאפ ייעודית למבחן הרלוונטי ובזמן הבחינה הפיצו הנאשמות בקבוצה את פתרון הבחינה.

בעקבות פנייתה של שורוק, החל מחודש ינואר 2022 החל סועאד לנצל את עבודתו כמשגיח ולצלם את טפסי בחינות ולהעבירן לנאשמות טרם החלו. בתקופה בה שיתפו פעולה העביר סועאד לנאשמות לכל הפחות ב-50 בחינות בגרות. בנוסף, ב-12 מקרים נוספים השיגו הנאשמות את טופסי הבחינה טרם מועד הבחינה. הנבחנים אשר לקחו חלק במעשה הרמייה, ניגשו במהלך הבחינה במגוון דרכים אל תוכן הקבוצה הייעודית, וזאת בניגוד להנחיות משרד החינוך. הנאשמות גם פעלו אל מול הנבחנים על מנת שאלו לא ישתמשו בטפסים ובפתרון שנשלח בקבוצה הייעודית, וכך להגדיל את רווחיהם. 

על מנת להסתיר את התשלומים שקיבלו, הנאשמות דרשו מהנבחנים להעביר את התשלום לת.ז. של נשים שונות, אשר נשלחו למשוך את הכספים בסניפי דואר שונים ברחבי הארץ, על מנת למנוע את גילוי פרטי הנאשמות. במהלך התקופה קיבלו הנאשמות תשלום תמורת פתרון לכל הפחות 1,900 פעמים ובסכום של כ-1,170,000 ₪.

הנסיבות המחמירות הן היקפה העצום של המרמה, התחכום העצום של מעשי המרמה, המידור המתוחכם בו נקטו הנאשמות, פגיעתה הקשה באמון מוסד בחינות הבגרות, הפגיעה האנושה בעקרון השוויון והענקת יתרון לנבחנים שרימו. לנאשמים יוחסו עבירות של גניבה בידי מורשה, הוצאת מסמך ממשמורת וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לשורוק ו-וואפה צעלוק מיוחסות גם עבירות של נקיטת עורמה ותחבולה בכוונה להשתמט ממס ואיסור הלבנת הון לשורוק גם מיוחסת עבירה של פגיעה בפרטיות.