ראש ארגון הפשיעה הבכיר, לטיף אבו לטיף, נעצר היום (ראשון) בחשד לסחיטה באיומים של קבלנים. יחד עמו נעצרו "קבלן הבית של הארגון" ומהנדס בן 58 מנהריה. מעצרו של אבו לטיף ושל הקבלן הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

במסגרת חקירה של שוטרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, עלה החשד כי אבו לטיף והשניים הנוספים היו מעורבים בסחיטת קבלנים בכדי לגרום להם לוותר על זכייתם במכרז מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון לביצוע עבודות עפר בבית ספר לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מילון ש"ח. על פי החשד, השלושה סחטו באיומים את הקבלנים שזכו במכרז, שוויתרו על זכייתם והעבירו את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד (״קבלן בית של ארגון הפשיעה").

בשל כך, הקבלנים הזוכים הודיעו למשרד הביטחון כי הם מוותרים על זכייתם במכרז. בהמשך, אחד הקבלנים הזוכים במכרז התלונן על איומים נוספים שקיבל מהחשודים וזאת לאחר שזכה פעם נוספת במכרז משרד הביטחון בעבודות להקמת המכשול בגבול לבנון. הבוקר כאמור נעצרו השלושה והובאו לחקירה במשרדי היחידה בלהב 433, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.

במשטרה מאמינים כי יוגש נגד אבו לטיף כתב אישום על ידי הפרקליטות בגין עבירות סחיטה באיומים. "הצלחנו לגבש תשתית ראייתית מוצקה הקושרת את החשוד המרכזי ישירות לעבירות, בנוסף לעבירות שהוא ביצע באמצעות הנספחים שנשלחו מטעמו", אומר בכיר בלהב 433 במשטרה המעורה בפרטי החקירה למעריב, ומספר כי החקירה מקורה בחקירה אחרת המתנהלת ביל"פ וקשורה למשפחת אבו לטיף בנוגע להטיית מכרזים במשרד הביטחון, שם הוגשו כתבי אישום נגד חברים אחרים במשפחה, אולם היא נחקרת עצמאית כשהמשמעות מעבר למשמעות הכלכלית שאותו ראש ארגון מטיל מורא ואימה על קבלנים שזכו בצורה לגיטימית במכרזים ונאלצים לוותר על זכייתם.

בפועל במקרה הגרוע נשלחים קבלנים מטעמו של ראש הארגון, ובמקרה היותר גרוע עבודות בהיקף עשרות מיליונים נשארות תקועות, חלקן עבודות בתחום הביטחון כמו המכשול בגבול לבנון שבמשך שנתיים עבודות לא מבוצעות בעקבות הפעלת האיומים והסחיטה על הקבלן הזוכה