הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

כותב: עו"ד ונוטריון ארז קרט

גירושין היא החלטה קשה וכואבת שמשפיעה לא רק על בני הזוג אלא גם על ילדיהם, משפחותיהם והחברים. עם זאת, גירושין לא חייבים להיות מאבק מר ויקר שנמשך שנים. ישנן חלופות לפנייה לבית המשפט שיכולות לחסוך זמן, כסף ועוגמת נפש. הנה כמה סיבות שבגללן כדאי לשקול להסדיר את הגירושין במסגרת הליך גישור.

עורך דין ונוטריון ארז קרט
עורך דין ונוטריון ארז קרט

  1. חסכון של כסף וזמן יקר
    העלות הממוצעת של גירושין במחלוקת יכולה לנוע בין 30,000 ל-300,000 ש"ח או אף יותר במקרים חריגים, בהתאם למורכבות התיק ורמת הסכסוך בין בני הזוג. זה כולל אגרות בית משפט ובית הדין הרבני, שכר טרחת עורך דין, שכר טרחת מומחים (כגון: שמאי, אקטואר) והוצאות אחרות הקשורות לליטיגציה. על זה יש להוסיף את משך ההליך, הליך גירושין בבית דין או בבית משפט יכול להימשך בממוצע שנתיים-שלוש. יש השפעות רבות שגורמות לכך שההליך יהיה ארוך. קביעת מועדי דיון מתנהלים לפי יומן בית המשפט או בית הדין הרבני בשעות הבוקר ועל חשבון זמן עבודה. צריך להביא בחשבון פגישות עם מומחים, שמאים, עובדים סוציאליים לצורך הכנת חוות דעת/תסקיר וכו'. 
  2. נחסכת מהילדים ההשפעות השליליות של גירושין בעצימות גבוהה
    ילדים הם לרוב הקורבנות התמימים של גירושין שנוי במחלוקת. הם עשויים לחזות בהוריהם נלחמים, משמיצים זה את זה, או משתמשים בהם כשליחים. הם גם עלולים להרגיש קרועים בין הנאמנות שלהם לשני ההורים לבין הצרכים והרגשות שלהם. מחקרים הראו שילדים שנחשפו לרמות גבוהות של קונפליקט הורי במהלך ואחרי גירושין נוטים יותר לסבול מבעיות רגשיות, התנהגותיות, לימודיות וחברתיות מאשר ילדים שהוריהם סובלים מפרידה מוסכמת של הורים. תוכלו להגן על ילדים מפני הלחץ והטראומה של גירושין עוינים. תוכלו גם לדגמן עבורם כישורי תקשורת ופתרון בעיות בריאים ולהראות להם שאתם עדיין יכולים לעבוד יחד כהורים משותפים.
  3. יותר שליטה וגמישות על תוצאות הפרידה
    בעת ניהול הליך בבית משפט או בבית הדין הרבני, אתם כפופים לשיקול דעתו של שופט שאינו מכיר אתכם או את משפחתכם היטב. השופט יחיל את החוק ואת עובדות המקרה  כדי לקבל החלטות שישפיעו על חייך במשך שנים רבות. אולי לא תאהבו או תסכימו עם פסיקות השופט, אבל תצטרכו לציית להן אלא אם כן תערערו עליהן, דבר שעלול לעלות ביוקר ולצרוך זמן רב. 
  4. טיפוח מערכת יחסים טובה יותר עם בן/בת הזוג לשעבר
    הגירושים עצמם, אינם צריכים להוביל לסיום הקשר עם בן/בת הזוג לשעבר. אם יש לכם ילדים משותפים, עדיין תצטרכו לתקשר ולשתף פעולה זה עם זו כהורים משותפים למענם. אם יש לכם חברים משותפים או קרובי משפחה, אתם עדיין עלולים להיתקל זה בזו באירועים חברתיים או מפגשים משפחתיים. אם יש לכם אינטרסים עסקיים או נכסים משותפים, ייתכן שעדיין תצטרכו לעבוד יחד בעניינים פיננסיים. לכן, האינטרס שלכם לשמור על מערכת יחסים טובה ומכבדת עם בן/בת הזוג לשעבר לאחר הגירושין. פנייה לבית המשפט או לבית הדין הרבני עלולה לפגוע במערכת היחסים הזו על ידי הגברת האיבה והטינה. אתם עלולים בסופו של דבר לראות אחד את השני כאויבים ולא שותפים שפעם אהבו זה את זו. 

מגשרים בשניים – הפתרון המושלם 
עו"ד ארז קרט, מייסד צוואה חסינה™, מסביר כי גישור זה אומנות בפני עצמה, המחייבת שילוב של ידע מקצועי משפטי בתחום דיני המשפחה, עם יכולת גישור ברמה גבוהה וחשיבה מחוץ לקופסא על מנת למצוא פתרונות יצירתיים שיענו על צרכי בני הזוג.

עו"ד ארז קרט, שיתף אותנו בדוגמאות רבות ליתרונות הפרידה באמצעות גישור מוסכם מתוך מרכז הגישו, מגשרים בשניים , אשר נוסד על ידי 2 מגשרים, עו"ד דורית גלוברמן-קרט ועו"ד ארז קרט, שהינם בני זוג בחיים ומגשרים מוסמכים.

המרכז מתמחה בגישור משפחתי ומנע סכסוכי גירושים מורכבים רבים בדרכי שלום וגישור וזאת עקב העובדה שהשילוב בין שני מגשרים, אישה וגבר, שהם גם בעל ואישה, בעלי ידע משפטי רחב בסכסוכי משפחתים, אשר מופעים באופן קבוע בבתי משפט לענייני משפחה, מאפשר להם ליישום פתרונות יצירתיים ולמנוע סכסוכים בתוך המשפחה. 

ליצירת קשר עם המרכז לצורך גישור בהסכמה – לחצו כאן

לסיכום, הליך הגישור מניב פרידה מהירה עם הסכם גירושין ולפעמים אפילו הסכם גירושין לחילופין שלום בית אשר כולל בתוכו הסכמה בכל נושאי הגירושין, כגון איזון משאבים, הסדרי שהות, מזונות ילדים, סידור הגט וכו'.., ובכך נחסך כסף רב, זמן ולא פחות חשוב הסכם הפרידה מתאים לצרכים ולהעדפות הספציפיות של בני הזוג. מכיוון שניתן להיות יותר יצירתיים וגמישים במציאת פתרונות שמתאימים לבני הזוג ולילדים שלהם.
כמו כן בהגעה להסכמות במסגרת הליך גישור מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין הרבני, ניתן להפחית את הסכסוך והעוינות ונבנים רצון טוב ואמון שיכולים לעזור לבני הזוג והילדים להמשיך לחיות בשלווה.

ליצירת קשר עם המרכז לצורך גישור בהסכמה – לחצו כאן

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר