עדכונים חיים

השופטת במשפט נתניהו על ההדלפות מהפרקליטות: "אלו לא פרסומים טובים"

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח הדיון התייחסו השופטים לדיווחים כי נשקלת העמדתו לדין של שלמה פילבר בגין חזרה מהסכם עד המדינה והזהירו כי זה עלול לשבש הליכי משפט

בנימין נתניהו בבית המשפט בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים עם עדות נוספת של חוקר בתיקי האלפים, והפעם עלה על דוכן העדים החוקר רוני לוי שעדותו רלוונטית לתיק 1000 ו-2000. בשבוע הבא יעיד עד המדינה ארי הרו. בין העדים שצפויים למסור עדות אחריו: שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני.

בפתח הדיון היום התייחסה השופטת פרידמן-פלדמן לדיווחים לפיהם נשקלת העמדתו לדין של שלמה פילבר בגין חזרה מהסכם עד המדינה. זאת לאחר שפרקליטו של נתניהו עמית חדד טען שמדובר ב"הדלפה מגמתית פסולה" שמטרתה לטענתו היתה להשפיע על עדות ארי הרו שתתחיל ביום שלישי הבא.  

בעקבות דבריו השופטת אמרה לפרקליטות בדיון: ״תבדקו מהיכן ההדלפות לתקשורת מגיעות״, בעוד השופט ברעם הזהיר שפרסום כזה בעיתוי הזה עלול לשבש את מהלכי המשפט. כמו כן, השופטת פרידמן-פלדמן אמרה בעקבות טענת הסנגור על ההדלפה מהפרקליטות: "אלה לא פרסומים טובים".

עו״ד חדד: "ארי הרו נסחט כדי להפוך לעד מדינה נגד נתניהו"

עו״ד חדד אמר: ״ארי הרו נסחט כדי להפוך לעד מדינה נגד נתניהו. הפרשה האישית שלו זו עורבא פרח. חילטו לו שתי דירות במודיעין וכ-5 מיליון שקל רק בשלבים מאוחרים של החקירה נגדו רק כדי להדק את החבל סביב צווארו״.

מתן וסרמן

בשבוע הבא יעיד ארי הרו במשפט נתניהו; בין העדים הבאים אחריו - ארדן, לפיד ולבני

בשבוע הבא יעיד עד המדינה ארי הרו. בין העדים שצפויים למסור עדות אחריו: שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני.

מתן וסרמן

חוקר בתיקי נתניהו: "הפרקליטות מבחינתנו היא האורים והתומים"

החלה חקירת החוקר רוני לוי. הוא נשאל לפי מה החליט מה לחקור, ואמר בתגובה כי הם "פועלים לפי מה שהפרקליטות אומרת להם". לדבריו, "ם מבחינתנו האורים והתומים". 

מתן וסרמן

נציג הפרקליטות על הטענות להדלפה: "מצרים על פרסומים מסוג זה"

גילדין משיב בשם הפרקליטות לטענות עו"ד חדד על ההדלפה: "קודם כל אני מודה לחברי על הדברים האחרונים. אני לא יודע מה המקור של פרסום עיתונאי כזה או אחר, אני מצר על פרסומים כאלה ואחרים במהלך החקירה. אין לנו שום התנגדות שבימ"ש יבהיר לארי הרו שעליו להגיד אמת ללא קשר".

שופטת: "שמעתם מהעד (ארי הרו) משהו על הפרסום הזה?".
גילדין: "לא".
שופטת: "עו"ד גילדין, תנסו לבדוק מה אפשר לעשות, לגשש, איפה המידע הזה מסתובב".
גילדין: "אני אעביר".
שופטת: "זה באמת לא תורם. זה לא פרסומים טובים".
גילדין: "אני חושב בדיוק אותו דבר. זה ברור שפרסומים כאלה כמו פרסומים אחרים לאורך השנים, פוגעים, ואני וחבריי מצרים עליהם". 

מתן וסרמן

פרקליט נתניהו: "מטרת ההדלפה הייתה להלך אימים על ארי הרו"

עו״ד עמית חדד לבית המשפט: ״אתמול היתה הדלפה חמורה לברוך קרא על כתב אישום נגד פילבר. המסר היה ברור לארי הרו - דיר באלק מעדותך בשבוע הבא. פילבר סיים להעיד לפני שנה - אז מה פשר העיתוי? יש פה מעשה פלילי, אני מבקש שבית המשפט יבהיר לארו שיגיד אך ורק את האמת ושלא יפחד מדבר״.

חדד מבקש להוציא את העד החוקר, ומקרין על המסך את הציוץ של ברוך קרא שמפרט את הפרסום שלו אתמול במהדורת חדשות 13. חדד הקריא את הציטוט: "אתמול, ערב עדותו של עד המדינה ארי הרו, וכרגיל, כל פעם לפני שמגיע עד מדינה - הדלפות מהפרקליטות".

מתן וסרמן

השופטת פונה לפרקליטות: "לבדוק מהכין מגיעות הדלפות לתקשורת"

בתחילת הדיון, התייחסה השופטת פלדמן לדיווח של ברוך קרא בחדשות 13, אודות בדיקה של הפרקליטות לפיה נשקלת העמדתו לדין של שלמה פילבר בגין חזרה מהסכם עד המדינה. פדלמן אמרה לפרקליטות בדיון: ״תבדקו מהיכן ההדלפות לתקשורת מגיעות״. השופט ברעם הזהיר שפרסום כזה עלול לשבש את חקירת ארי הרו. 

מעריב אונליין