עדכונים חיים

"נחזיר אתכם לארץ": עימות בין ההגנה לתביעה במהלך עדות מילצ'ן

המיליארדר עלה בפעם השלישית באנגליה על דוכן העדים במסגרת עדותו בתיק 1,000 ובתיק 2,000. בין היתר, נחקר בנושא "מיזם טאטא" ויחסיו עם משפחת נתניהו

ליאת בן ארי בבית המשפט ליאת בן ארי בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

המיליארדר ארנון מילצ'ן עלה היום (רביעי) בפעם השלישית בברייטון שבאנגליה על דוכן העדים במסגרת משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשך עדותו בתיק 1000, הידוע גם בכינוי "תיק המתנות". עדות מילצ'ן משמעותית לחקירה, שכן לפי כתב האישום, מילצ'ן מימן את אספקת השמפניות והסיגרים לבני הזוג נתניהו, בתמורה לכך שנתניהו יפעל לקדם את הארכת הפטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן.

"הזוג נתניהו הכי מפחדים מידיעות אחרונות": היום ה-3 לעדות מילצ'ן
מומחה משפטי מסביר: "תיק 1000 לא בכיס של הפרקליטות" | סיכום עדות מילצ'ן

התובעת טענה: "מישהו לוחש למילצ'ן", הסנגור השיב: "שקר"

ליאת בן ארי: "אני מבקשת מבית המשפט להעמיד את עמית חדד במקום, עומד כאן עו״ד וולנרמן מהמשרד של עמית חדד ולוחש משהו לעד".

ישראל וולנרמן: "מה שליאת בן ארי אמרה עכשיו הוא שקר מוחלט יש גבול שפרקליטה בכירה בישראל עומדת ומשקרת". 

מעריב אונליין

מילצ׳ן: "נתניהו לא עשה כלום בעניין הוויזה"

חדד: "‏האם נתניהו פעל למען מילצ׳ן להארכת הוויזה?"

עו״ד יוני תדמור [פרקליטות] : "אנחנו יכולים להגיע לעובדות מוסכמות כדי למנוע דיון בענייני ביטחון המדינה ואם אין עובדות מוסכמות נייחד דיון בדלתיים סגורות".

מתן וסרמן

מילצ'ן: "אמרתי שהמספרים הלכו וגברו, אבל לא ספרתי"

עו"ד חדד: בחקירה הראשית אמרת שהמספרים הלכו וגברו אבל לא בדקת?"

מילצ'ן: "נכון, אני לא סופר".

מתן וסרמן
המכתב הראשון של בנימין נתניהו כראש ממשלה לארנון מילצ'ן צילום: דוברות הליכוד

בליכוד מבהירים: "היחסים בין מילצ׳ן לרה"מ היו על בסיס חברות עמוקה, לא הייתה ציפייה לקבלת תמורה"

ההגנה חשפה מכתב שנכתב לארנון מילצ'ן על ידי נתניהו, בעקבות הדיון על החברות בין השניים. בליכוד הבהירו: "המכתב הראשון של ראש הממשלה בכניסה לתפקיד שלו היה למילצן, בו הוא מודה לו על תמיכתו כשהיה במדבר הפוליטי. מה שמעיד על החברות העמוקה", הבהירו בליכוד. "רה"מ נתניהו פונה למילצ׳ן בתואר- אח".

במכתב המצורף, נכתב: "אני כותב מכתב ראשון זה כראש ממשלה אליך, ארנון. כיצד יכול אדם להביע הכרת תודה לידידות חסרת גבולות? עבורי, עבור משפחתי ועבור המדינה שלנו, אתה היית כסלע בסערה. דבר לא הרתיע אותך, דבר לא עמד בדרכך. חוכמת עצותייך והחום שלך עזרו לי לנווט בזמנים סוערים. סגרת קצוות וסיפקת עצות יצירתיות ברגעים הקריטיים ביותר. עשית כל זאת בחוש הומור ובתשומת לב, בנחישות ברזל ונצנוץ בעיניך".

מתן וסרמן

החברות עם בני הזוג נתניהו

בהמשך, שאל חדד על החברות בין נתניהו ושרה למילצ'ן. "בתקופה שהוא ראש ממשלה אין בניכם קשר. נעלבת שהוא לא ענה לטלפון כמה פעמים. אתה נמצא במסעדה עם אמא שלך שושנה, זכרונה לברכה, והיא (שרה נתניהו) מגיעה - וככה אתם נפגשים במקרה. אין לו שום דבר שהוא יכול לסייע לך בנושא, הוא אזרח. אתם נפגשים שם ולאט לאט נוצרת החברות, הרבה שיחות טלפון, הרבה מפגשים. לא רק שרה, אתה מגלה אדם נפלא. אתה מתאהב בה, היא מתאהבת בך, במובן האפלטוני של הדברים כמובן. אתם מדברים על הנושאים האישיים ביותר, היא פותחת את צפונות ליבה, אתה פותח את צפונות ליבך".

"לא יודע מה זה צפונות, אבל כן", אמר מילצ'ן. חדד הסביר: " זה אומר ממקום הכי נטול אינטרסים בעולם". מילצן אישר: "חייבים לשמור על הפרטיות של בני הזוג נתניהו". "היה לכם קשר מאוד קרוב, הגעת אפילו להצגה של הבן בבית הספר?", שאל חדד ומילצ'ן אישר.

מתן וסרמן

"אתם רבים עליי?"

חדד המשיך להתעכב בנוגע למיזם טאטא, ותהה: "אתה מספר בחקירה שלך ששוחחת עם יוסי כהן ב-2010 במסגרת הפרויקט על הקמת קו ייצור בגדה והסברת שהמהות של זה הייתה 3000 מקומות עבודה לפסלסטינים, לחזק את השלום הכלכלי בין המדינות. אתה מדבר על הסיבה - והיא להביא את השלום", מילצ'ן אישר את הטענה.

חדד: "כל מה שקשור ב2010 לא הציגו לך שום מסמך נכון?", מילצ'ן היסס. חדד הדגיש: "אנסה לדייק אותו בנקודות מסוימות. נספר את הסיפור כפי שאני מאמין שהוא קרה, אתה יודע מתי טאטא הגיע למיזם הזה? ב2010, אראה לך. לפי מה שהראתי לך, המכתבים נשלחו ב-5 באוקטובר ב2010 שמזמינים את טאטא לביקור, האנשים האלו מגיעים לביקור בישראל. אתה היית שם? במודעים האלה לא היית בישראל".

מתן וסרמן

עדות מילצ'ן החלה: "המטרה - להביא שלום"

בפתח הדיון, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, החל בחקירה נגדית למילצ'ן באשר ל"מיזם טאטא", בו דנו גם אתמול. עו"ד חדד תהה: "מעולם לא דיברת עם ראש הממשלה ופרס שיש לך אינטרס כלכלי בפרויקט הזה?", מילצ'ן ענה על כך: "בהחלט, ומי שחשב אחרת משקר".

חדד: "אתה סיפרת לנו גם בחקירה הראשית, שהחברה של טאטא נותנת לצדקה מיליארדים". מילצן אישר את הטענה, וחדד המשיך: "מה שיפה זה שאתה ראית את טאטא וראית שהוא רוצה לחלולל שינוי בעולם, אתה חיברת בין הציונות האדירה שלך לבין המיזם שלו כדי לקדם את השלום", מילצ'ן אישר בשנית. בנוסף, העד אישר כי דיר על כך גם עם שמעון פרס ועם השליח האמריקאי.

מתן וסרמן

לפני תחילת הדיון: מילצ'ן צולם מחובק עם שרה נתניהו

לפני תחילת הדיון: מילצ'ן צולם מחובק עם שרה נתניהו.

מעריב אונליין
נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)