עדכונים חיים

תמה עדות מילצ'ן: "היו מתנות לנתניהו מתחילת החברות בינינו"

ארנון מילצ'ן העיד היום בפעם האחרונה במסגרת תיק 1000, מברייטון שבאנגליה. אמש, בתום החקירה הנגדית, הפתיעה התובעת בדרישה להסתמך על הודעותיו של מילצ'ן במשטרה ולא על דבריו בבית המשפט

ארנון מילצ'ן ארנון מילצ'ן (צילום: אבשלום ששוני)

ארנון מילצ'ן עלה היום (חמישי) בפעם האחרונה למתן עדות במסגרת תיק 1000, מברייטון שבאנגליה. אמש, בתום החקירה הנגדית, הפתיעה התובעת ליאת בן ארי בדרישה להסתמך על הודעותיו של מילצ׳ן במשטרה ולא על דבריו בבית המשפט. משמעות הדבר למעשה, היא כי החקירה תוגש במשטרה ולא את עדותו בבית המשפט, והשופטים אמורים להתייחס לכך, מה שיוביל להכרזה עליו כעד עוין. בפעם הקודמות, לא אושרה בקשה דומה, כמו במקרה פילבר. עם זאת, השופטים קבעו כי חקירותיו ישמשו כרקע בלבד.

מילצ'ן: "היו מתנות לנתניהו מתחילת החברות בינינו"

התובעת בן ארי פונה למילצ'ן: "בחקירה הראשית אישרת שהיקף המתנות הלך וגדל לבקשת המקבלים, לעומת זאת בחקירה הנגדית אישרת שאתה לא זוכר את היקף השמפניות ולכן לא יודע את תדירות הנתינה, תסביר את הפער". מילצ'ן: "המכתב של בן צור, בכל מקרה נדבר מהרגשה וזיכרון, להרגשתי הכמויות הלכו וגברו, אבל אני לא זוכר איזו כמות".

בן ארי: "תבהיר בבקשה אם נענית בשמחה לבקשות של בני הזוג". עו"ד חדד הודיע כי הוא מתנגד לשאלה. בן ארי: "בחקירה הראשית אישרת שהבקשות של הזוג נתניהו למתנות הטרידו אותך, אישרת שאם לא היית מביא מתנות אולי היית אורח פחות רצו בבלפור, האם הבקשות של בני הזוג הפריעו לך?". מילצ'ן משיב: "לא הייתי מודע לאיזו כמות, לא הייתי בטוח שזה לא עובר גבול".

מתן וסרמן

מילצ'ן: "נתתי לנתניהו מתנות כבר מתחילת החברות בינינו"

התובעת ליאת בן ארי שאלה את ארנון מילצ'ן: "מתי החלה רוטינת המתנות?"

מילצ'ן: "מתחילת החברות, נו".

מתן וסרמן

בן ארי למילצ'ן: "האם הייתה סיבה נוספת למתן השמפניות?"

התובעת בתיק 1000 ליאת בן ארי התייחסה לפערים שעלו בחקירה ובחקירה הנגדית של איש העסקים ארנון מילצ'ן. "בחקירה הראשית אמרת שנתת את השמפניות כדי שלראש הממשלה יהיה מצב רוח כדי לקדם את השלום, בחקירה הנגדית אמרת שנתת את השמפניות כדי שלראש הממשלה יהיה שקט לעבוד. אתמול שוב בחקירה הנגדית אמרת שמתן המתנות הוא בגלל החברות שלכם, אני מבקשת שתבהיר את הפער הזה האם הייתה עוד סיבה למתן המתנות?"

חדד: "העד אמר שגם אם נתניהו היה נהג אגד הוא היה ממשיך לתת לו מתנות".

מתן וסרמן

עימות בפתח הדיון: "לא לענות, אולי נתנגד"

עוד בטרם התחילה עדותו של ארנון מילצ'ן, נרשם עימות בין התובעת ליאת בן ארי ועורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – עמית חדד. השופטת רבקה פרידמן פלדמן, בירכה את התובעת לשלום ואמרה "אתמול לא הצלחנו להגיד לך שלום כי לא החזרנו אותך, אבל היום ממשיכים"

בן ארי: "בחקירה הראשית"

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות מילצ'ן צילום: רויטרס