עדכונים חיים

גיל-הר: "מצאתי גורם בפרקליטות ושאלתי אם בודקים למה פילבר נתן הטבות"

דב גיל-הר, ששימש בעבר כמגיש באתר "וואלה!" עלה לדוכן העדים בתיק 4000. במהלך עדותו, הדגיש: "בדרך כלל כתב בכיר עורך את הריאיון, אני מנותק ממנו" | עדכונים שוטפים

דב גיל-הר מעיד נגד רה"מ נתניהו בבית המשפט דב גיל-הר מעיד נגד רה"מ נתניהו בבית המשפט (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
פוסט נעוץ נעוץ

משפט נתניהו - תיק 4000 | העדויות נמשכות

העדויות במסגרת תיק 4000 נמשכות הבוקר (שני). תחילה, עלה להעיד העיתונאי דב גילהר, ששימש בעבר כמגיש באתר "וואלה!". לאחר מכן, צפוי לחזור לדוכן העדים אודי הירש, מי שכיהן כסגן עורך האתר. 

מתן וסרמן

גיל-הר: "מצאתי גורם בפרקליטות והיה קשר של היכרות"

גיל-הר מתאר את הקשר שלו עם בכיר בפרקליטות: ״מצאתי גורם בפרקליטות הרבה יותר מאוחר -והיה קשר של היכרות, לא חברתי, לא חברים. שאלתי אותו האם אתם בודקים? למה פילבר נתן הטבות?״.

מתן וסרמן

בן צור: "מדוע הם לא פונים למשטרה, למה הם צריכים אותך?"

בן צור מראה מזכר משטרתי של אותה חוקרת קרן שעשוע בו דב גיל הר מוסר בסיום חקירתו בהודעת טקסט שיש עוד שניים שביקשו באמצעותו למסור עדות אודי הירש אז סגן העורך הראשי וג'וש בריינר אז משנה לראש מערכת החדשות.

בן צור: "מדוע הם לא פונים למשטרה למה הם צריכים אותך?".
השופטת פלדמן: "האם הם אמרו לך למה הם פונים אליך?".

מתן וסרמן

עו"ד בועז בן צור החל את החקירה הנגדית

בן צור: "בחקירה שלך מה-22 לפברואר אמרת 'לפני הריאיון אבי אלקלעי ניגש אלי ואומר לי תשמע 'הם מאוד כעסו מהריאיון הראשון. עשה טובה ותתחיל את הריאיון עם משהו קל' ואני אומר לו 'אבי יש פה את עניין ה'ערבים נוהרים זה נושא בוער, זו הסתה לכאורה וצריך לשאול אותו על זה'. ואבי אומר אוקיי תשאל אבל תתחיל עם משהו נינוח. אני אומר לו 'אבי היה בסדר. מה אתה דואג'. מתי התקיים הריאיון עם ראש הממשלה". 

גיל-הר: "כנראה בשעות הבוקר".

מתן וסרמן

החקירה הנגדית נמשכת

גיל-הר: "היה דיאלוג ואכן אלקלעי ביקש שיהיה בצורה נינוחה יותר ואני חשבתי שהוא צריך להיפתח בנושא אחר. חשבתי שמדובר היה בסרטון והיה מדובר באמת בעניין אחר".

בן צור: "ואיך ב-2023 פתאום אתה אומר שאולי זה לא היה השאלה הראשונה. אמרו לך בפרקליטות בריענון?".

מתן וסרמן

גיל-הר: "כתב בכיר עורך את הריאיון, אני מנותק ממנו"

גיל-הר: "בדרך כלל כתב בכיר עורך את הריאיון בעצמו, עובר עליו. אני מנותק ממנו. אף אחד לא מדבר איתי על זה. מתקשר אלי אלקלעי ושואל אם מבחינתי זה בסדר שנחתוך כאן, נקצר שם אני אומר לו תעשה מה שאתה רוצה, מספיק לי לעסוק בסיפור הזה, אתה העורך הראשי. אני מגיע לוואלה ועומרי נחמיאס שהכרתי מברך אותי לרגל כניסתי. אני לא משתף אף אחד במה שקרה כי התחושה שלי שמשהו מאוד לא לגיטימי קרה ואני לא יודע מי שנאי יכול לשתף בוואלה ומי לא".

עוה"ד יעל שחף: "האם אתה מכיר פרקטיקה של שליחת חומרי גלם למרואיין?".
גיל-הר: "לא".
שחף: "אמרת שהיו עוד ראיונות".
גיל-הר: "האסטרטגיה שלו השתנתה והוא נותן ריאיון ליעקב אילון ויונית לוי. לא התקיים ריאיון לערוץ 10 כי אם אני זוכר נכון הוא הטיל וטו על רביב דרוקר וערוץ 10 סירב לתכתיב הזה ולא התקיים הריאיון שם".

מתן וסרמן

גיל-הר: "אם אתה רוצה לעשות תחקירים עם שרה נתניהו זה לא יקרה"

גיל-הר: "אם אתה רוצה לעשות תחקירים עם שרה נתניהו זה לא יקרה. העלתי את זה אצל אילן ישועה אבל מה שכן עשינו, הכנסנו לחוזה, מה שלא עשיתי בשום מקום אחר. זה ערך העיתונות, שההחלטות שיתקבלו יהיו מתוך עניין מקצועי בלבד".

שחף: תוכל לתאר את המשימה הראשונה שקיבלת?
גיל-הר:
"אני מקבל בבוקר טלפון מאבי אלקלעי והוא מבשר לי שקיבלנו מראש הממשלה ראיון ונבצע באותו היום אחה"צ. היה מדובר בשבוע לבחירות ובאותו הזמן ראש הממשלה לא העניק ראיונות באופן גורף. שאלתי את אלקלעי אם יש לנו סיכומים מוקדמים איתם והוא ענה לי שאין.

מתן וסרמן

גילהר עלה להעיד, במוקד: ראיון שהוקלט מחדש עם נתניהו

דב גילהר, ששימש כמגיש באתר בתקופה הרלוונטית, על להעיד בחקירה הראשית. מי שחוקרת אותו היא עורכת הדין יעל שחף. במוקד עדותו - ראיון שנאלץ להקליט מחדש עם נתניהו לאחר ביקורת על השאלות שנשאלו. 

מתן וסרמן
בנימין נתניהו בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהעיד בשבוע שעבר: אודי הירש יחזור לדוכן העדים

סגן עורך "וואלה!" לשעבר אודי הירש, יעיד היום במסגרת תיק 4,000, זאת לאחר שכבר העיד בשבוע שעבר. מי שצפוי לעלות לדוכן העדים לפניו הוא דב גילהר. 

מתן וסרמן
רה"מ נתניהו: "עילת הסבירות היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא חיזוקה" צילום: דוברות הליכוד